APG Media

Google tiksli atitiktis

Karolina Slovcovaitė

Viena populiariausių ir įvairiose konferencijose šiais metais daugiausiai skambėjusi frazė turbūt yra machine learning. Visas pasaulis kaip pakvaišęs skuba perduoti valdžią dirbtiniam intelektui ir ieško naujų būdų kaip būtų galima jį pritaikyti. Šioje srityje lyderiaujantis Google machine learning magiją integruoja į vis daugiau savo produktų tad, jei perkate reklamą Google paieškoje, metas atkreipti dėmesį į naujausius pakeitimus ir užmesti akį į savo skelbimų statistiką. Pastebite kažką naujo? Tai gali būti pasikeitusio tikslaus atitikimo raktinių žodžių apibrėžimo įtaka.

Google machine learning magiją integruoja į vis daugiau savo produktų tad, jei perkate reklamą Google paieškoje, metas atkreipti dėmesį į naujausius pakeitimus ir užmesti akį į savo skelbimų statistiką. 

Google machine learning cloud

Google tiksli atitiktis praeityje

Patyrę Google reklamų specialsitai žino, kad nuo to kokią raktažodžių atitiktį pasirinksite, tiesiogiai priklausys, kokią srauto žmonių dalį pasieksite ir kiek ilgai po to teks rinkti neigiamus raktinius žodžius. Nuo raktinių žodžių taip pat priklausys ir reklamos kokybė, žmonių įsitraukimas ir kiek teks mokėti už patį skelbimą. 

Tiksli raktinio žodžio atitiktis anksčiau būtent tai ir reiškė, kad reklama bus rodoma tik žmonėms suvedusiems į paiešką būtent tokių pačių žodžių junginį, butent tokia pačia tvarka. Vėliau šis apibrėžimas buvo šiek tiek pakeistas ir reklamas galėjo matyti žmonės jūsų raktinius žodžius įvedę neteisingai arba įvedę jūsų pasirinktų raktinių žodžių skirtingas formas.

Tiksli atitiktis šiandien

Šiais metais Google žengė žingsnį toliau teigdamas, kad machine learning gali suporuoti skirtingus raktinius žodžius pagal ieškotojo ketinimus. Taigi nuo šiol tikslios atitikties raktiniai žodžiai bus apibrėžti kaip raktinių žodžių variacijos, skirtinga tvarką užrašyti žodžiai, žodžiai kurių reikšmė yra ta pati ir terminai prie kurių yra pridėti arba pašalinti funkciniai žodžiai (prielinksniai, jungtukai, artikeliai ir kiti žodžiai, kurie nepakeičia ieškomo termino). Taigi tiksli atitiktis tapo beveik mažiau tiksli nei frazinė (phrase match) ar plačios atitikties keitiklis (broad match modifier).

Ko tikėtis iš Google tikslios atitikties?

Tikslios atitikties pokyčiai angliškiems raktažodžiams galiojo jau nuo spalio mėnesio ir pirmuosius atsiliepimus jau galime rasti internete. Tiesa, kaip ir reikėjo tikėtis, kol kas jie yra įvairūs ir nevienareikšmiški. Vieni reklamos atstovai teigia, kad mato parodymų šuolį ir didžioji dalis jų yra iš tiesų labai kontekstiškai tinkančioms paieškoms. 

Priklausomai nuo to ar prieš tai buvo naudoti plačios atitikties raktažodžiai, kai kurie reklamos atstovai reikšmingų pokyčių nepastebi, o kiti mato reklamos aktualumo kritimą, nes frazės su dviem sinonimais buvo išskirtos į dvi atskiras grupes, kad būtų galima rodyti joms labiau pritaikytas reklamas. Tačiau pasikeitus tiksliai atitikčiai šių reklamų parodymai paieškoje persikloja ir matomas žymus CTR sumažėjimas, nes rodoma reklama ne su konkrečiu žodžiu, bet jo sinonimu.

Kaip elgtis ir kokius pakeitimus atlikti labai priklausys nuo jūsų naudojamos kampanijų ir raktažodžių struktūros. Gali būti, kad pokyčių visiškai nepajusite, jei ir taip naudojote plačios atitikties raktinius žodžius arba tiesiog pamatysite šiek tiek įvairesnių paieškos terminų, kuriuos išanalizavę galėsite panaudoti. 

Jei visgi jūsų kampanijos yra labai optimizuotos ir itin tikslus atitikimas yra daug lemiantis faktorius, galite išmėginti įvairius kodus, kurie padės kontroliuoti, kokios variacijos bus įtraukiamos, arba rinktis frazės atitiktį. Geroji žinia ta, kad tai technologija paremta machine learning, dėl to Google gebėjimas tiksliai kontekstiškai parinkti tinkamus raktinius žodžius tik gerės.

ŠALTINIAI:

  1. https://support.google.com/google-ads/answer/7478529?visit_id=636778763195392374-2247198514&rd=1
  2. https://searchengineland.com/googles-exact-match-close-variants-expand-again-now-include-same-meaning-variations-305056
  3. https://searchengineland.com/when-exact-match-isnt-exact-anymore-a-script-to-regain-control-307975
  4. https://searchengineland.com/with-the-googles-exact-match-change-rolled-out-heres-what-advertisers-are-seeing-307974
Pasidalinkite įrašu
Exit mobile version