SEO straipsnių technikos, užtikrinančios geresnius rezultatus „Google“ paieškoje

SEO straipsnių technikos, užtikrinančios geresnius rezultatus „Google“ paieškoje

Verslo atstovų paklausus, kokios yra pagrindinės straipsnių kūrimo taisyklės, padedančios užtikrinti aukštesnes pozicijas „Google“ paieškoje, galima išgirsti gana skirtingų atsakymų. Kartais tas atsakymas apskritai nenuskamba, nes vis dar neretai kliaujamasi nuogirdomis. Be to, įvairūs šaltiniai apie tai, kas yra kokybiškai parengtas interneto svetainės straipsnis, irgi neretai pateikia skirtingų receptų ir atsirinkti, kas yra tiesa, darosi tik sudėtingiau.

Tai tik dar kartą įrodo, kad klausimai, kaip tinkamai kurti turinį, kaip žinoti, ar jis atitinka SEO reikalavimus bei lūkesčius „Google“ paieškos sistemoje, išlieka aktualūs. Pastarieji aptariami „bzn start“ videomokymuose. Vienas pranešėjų – skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas, sertifikuotas „Google“ lektorius, mokymus vedantis „Digital Academy“ bei dėstantis ISM Vadybos ir ekonomikos universitete, Aurimas Paulius Girčys – dalinasi vertingomis įžvagomis apie pasiteisinusias SEO straipsnių technikas.

Optimali apimtis – 2–3 tūkst. žodžių

Anot A. P. Girčio, straipsnio apimtis paprastai priklauso ne nuo tam tikros apibrėžtos kiekybinės skalės, bet nuo konkrečios prekės ar paslaugos kategorijos arba nišos. „Jei niša visiškai nauja ir ta tema nėra publikuota nė vieno straipsnio, galima sakyti, kad 300–500 žodžių gali turėti naudos. Bet čia galioja tik tokioms kategorijoms, kur nėra konkurencijos. Šiais laikais tai praktiškai neįmanoma. Paprastai galima sakyti, kad straipsnio apimtis turėtų būti apie 2–3 tūkst. žodžių. Patarčiau apimtimi pralenkti konkurentus: kuo daugiau laiko žmogus praleidžia svetainėje, tuo geriau tai suveikia „Google“ paieškoje“, – pataria pranešėjas. Anot jo, jeigu tam tikra tema nepavyksta parašyti bent 1 tūkst. žodžių, tuomet verta pagalvoti, ar apskritai verta rašyti. Kalbėdamas apie raktinius žodžius, A. P. Girčys atkreipia dėmesį, kad kiekvienas jų neabejotinai svarbus, tačiau teksto prigrūdimas raktažodžiais – bloga pasenusi praktika. „Kiekvienas tekstas turi atsakyti skaitytojui į rūpimus klausimus, o ne būti dirbtinai prifarširuotas tais pačiais raktiniais žodžiais“, – komentuoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas. Taip pat tekstuose, pasak specialisto, labai naudinga tinkamose vietose įterpti nuorodas į kitus svetainės puslapius ar polapius: „Jeigu skaitau tekstą apie odontologijos kabinete teikiamas paslaugas ir yra vieta, kur minima konkreti paslauga, logiška, kad toje vietoje galėčiau paspausti ir išsamiau paskaityti apie tam tikrą paslaugą. Atrodytų, elementaru, bet nustebtumėte, kiek dar yra tokių tekstų, kurie nesusieti su jokiomis nuorodomis ten, kur to tikrai reikia.“

Tinkama struktūra – itin svarbi kokybiško teksto dalis

„Žinoma, tam, kad tekstas būtų skaitomas, jis privalo turėti aiškią ir apibrėžtą struktūrą. Būtinai turi būti antraštės, paantraštės (H1, H2, H3 ir t. t.). Visada sakau, kad geras tekstas, tai tarsi visus reikalavimus atitinkantis bakalauro darbas“, – sako A. P. Girčys. Antraštės ir paantraštės privalo būti aktualios ir atkreipiančios dėmesį. „Kaip mes dažniausiai skaitome? Prabėgame akimis antraščių pavadinimus ir ties tomis, kurios mums tuo metu aktualios, sustojame. Tad į tai būtina atkreipti dėmesį kuriant antraščių ir paantraščių pavadinimus“, – ragina nepamiršti pranešėjas. „APG Media“ vadovas sako, kad visiems atvejams tinkančio recepto geram teksto pavadinimui sukurti nėra, tačiau yra kelios taisyklės, kurių reikia paisyti: „Visų pirma, pavadinimas turi „užnorinti“ perskaityti. Jis turi būti ne per ilgas ir konkretus. Yra tam tikrų formų ar žodžių, kurie bene visada suveikia. Mokymų metu pateiksiu pavyzdžių.“ Taip pat reikia nepamiršti dar vieno reikšmingo aspekto – „Google“ paieška indeksuoja ir vaizdus. Tik tam būtina tinkamai užrašyti nuotraukos antraštę ir aprašymą.

Antraštinis masalas valdo

Anot pranešėjo, straipsnio pavadinimas turi būti praktiškas, padedantis žmogui priimti sprendimą, ar jam teksto turinys iš tiesų bus naudingas. „Pagrindinę frazę ar žodį (raktažodį) patartina panaudoti kuo aukščiau – jau antraštėje. Antraštė turi būti kabinanti, pritraukianti dėmesį, signalizuojanti aiškią emociją. Galima naudoti metus, skaičius, sąrašus. Yra tam tikros technikos, kurios generuoja dažnesnius paspaudimus (angl. clicks)“, – kelis pavyzdžius pateikia ekspertas, videomokymuose atskleidžiantis daugiau informacijos, kaip tai padaryti. Įvado paskirtis, pasak pranešėjo, yra paaiškinti, kodėl verta skaityti būtent šį straipsnį. Čia taip pat turi būti panaudotas raktinis žodis. Po to einantis dėstymas turėtų būti suskirstytas į atskiras pastraipas su atitinkamomis paantraštėmis. „Gerai sudėliotos antraštės turi priminti tinkamai sudėlioto bakalauro darbo turinį. Potemės turi būti labai aiškios. Juk kaip mes paprastai skaitome? „Skroliname“ ir ieškome kabinančių frazių ar žodžių, tiesa? Tad aiškiai sudėliotos kiekvienos dalies antraštės padės žmonėms suprasti, kuri teksto vieta jiems galėtų būti aktuali. Kalbant apie dar vieną reikšmingą komponentą – raktinius žodžius, svarbu žinoti, kad juos reikia atkartoti tekste, bet tai turi būti daroma protingai“, – pataria pranešėjas.

Rašykite žmonėms, ne robotams

„Žinoma, toli gražu ne viskas susiveda tik į techninius niuansus. Rašome žmonėms, ne robotams. Turinį kuriame išgrynintai auditorijai, kurią mes norime pasiekti. Jie visų pirma tikisi vertingos informacijos. Kokybiškame verslo straipsnyje turi būti aiškiai pateikiami faktai, jeigu yra, skaičiai, atsakymai į aktualiausius klausimus, žmonių atsiliepimai – tai tik keli pavyzdžiai, iš ko galima konstruoti turinį“, – vardija ekspertas. Būdų surasti, kas iš tiesų yra aktualu, kaip sako pranešėjas, tikrai ne vienas: „Pasižvalgykite, kokius klausimus žmonės užduoda ta tema, apie kurią norite rašyti, pažiūrėkite, ką rašo konkurentai, patikrinkite žinomiausius pasaulio prekių ženklus jūsų verslo srityje.“ Be to, yra tam tikrų įrankių, kurie padeda sugeneruoti temas, pavadinimus, įsivertinti ir atrinkti geriausius raktažodžius. Kokybiškam turiniui taip pat labai reikšmingos tinkamos raiškos nuotraukos, jos privalo turėti ne tik aiškų aprašymą, bet ir būti tinkamai susietos su tekstu. Infografikai, grafikai, reklamjuostės – ne mažiau reikšmingi turinio elementai, kuriems neretai vis dar skiriama nepakankamai dėmesio.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

error

Ar Jus sudomino šis įrašas? Pasidalinkite