SEO straipsnių technikos, užtikrinančios aukštesnę poziciją „Google“ paieškos rezultatuose

SEO straipsnių technikos, užtikrinančios geresnius rezultatus „Google“ paieškoje

Verslo atstovų paklausus, kokios yra pagrindinės SEO straipsnių kūrimo taisyklės, padedančios užtikrinti aukštesnes pozicijas „Google“ paieškos rezultatuose, galima išgirsti gana įvairių atsakymų. Kartais tas atsakymas apskritai neįvardijamas, nes vis dar neretai kliaujamasi nuogirdomis. Be to, įvairiuose internetiniuose šaltiniuose, rasti informacijos apie tai, kas yra kokybiškai parengtas svetainės puslapis, neretai tampa sudėtingu procesu, nes rekomendacijų yra apstu ir tai klaidina vartotoją.

Tai tik dar kartą įrodo, kad klausimai, kaip tinkamai kurti turinį, kaip žinoti, ar jis atitinka SEO reikalavimus bei lūkesčius „Google“ paieškos sistemoje, išlieka aktualūs. Pastarieji aptariami „bzn start“ videomokymuose. Vienas pranešėjų – skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas, sertifikuotas „Google“ lektorius, mokymus vedantis „Digital Academy“ bei dėstantis ISM Vadybos ir ekonomikos universitete, Aurimas Paulius Girčys – dalinasi vertingomis įžvagomis apie pasiteisinusias SEO straipsnių technikas.

SEO straipsnių optimali apimtis – 2000–3000 žodžių

Anot A. P. Girčio, straipsnio apimtis paprastai priklauso ne nuo tam tikros apibrėžtos kiekybinės skalės, bet nuo konkrečios prekės, paslaugos kategorijos arba nišos. „Jei niša visiškai nauja ir ta tema nėra publikuoto nė vieno straipsnio, galima sakyti, kad 300–500 žodžių gali turėti naudos. Bet čia galioja tik tokioms kategorijoms, kuriose nėra konkurencijos. Šiais laikais tai praktiškai neįmanoma. 

Paprastai galima sakyti, kad SEO straipsnio apimtis turėtų būti apie 2–3 tūkst. žodžių. Patarčiau apimtimi pralenkti konkurentus: kuo daugiau laiko žmogus praleidžia internetinėje svetainėje, tuo geriau tai suveikia „Google“ paieškoje“, – pataria pranešėjas. Anot jo, jeigu tam tikra tema nepavyksta parašyti bent 1 tūkst. žodžių, tuomet verta pagalvoti, ar apskritai verta rašyti.

Kalbėdamas apie raktinius žodžius, A. P. Girčys atkreipia dėmesį, kad kiekvienas jų neabejotinai svarbus, tačiau teksto prigrūdimas raktažodžiais – bloga ir pasenusi praktika. „Kiekvienas tekstas turi atsakyti skaitytojui į rūpimus klausimus, o ne būti dirbtinai prifarširuotas tais pačiais raktiniais žodžiais“, – komentuoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.

Taip pat tekstuose, pasak specialisto, labai naudinga tinkamose vietose įterpti nuorodas į kitus svetainės puslapius ar polapius: „Jeigu skaitau tekstą apie odontologijos kabinete teikiamas paslaugas ir yra vieta, kur minima konkreti paslauga, logiška, kad toje vietoje galėčiau paspausti ir išsamiau apie ją paskaityti. Atrodytų, elementaru, bet nustebtumėte, kiek dar yra tokių tekstų, kurie nesusieti su jokiomis nuorodomis ten, kur to tikrai reikia.“

Antraštės ir paantraštės – arba didesnis auditorijos įsitraukimas

„Žinoma, tam, kad tekstas būtų skaitomas, jis privalo turėti aiškią ir apibrėžtą struktūrą. Būtinai turi būti antraštės ir paantraštės (H1, H2, H3 ir t. t.). Visada sakau, kad geras tekstas, tai tarsi visus reikalavimus atitinkantis bakalauro darbas“, – sako A. P. Girčys.

Antraštės ir paantraštės privalo būti aktualios ir atkreipiančios dėmesį. „Kaip mes dažniausiai skaitome? Prabėgame akimis antraščių pavadinimus ir ties tomis, kurios mums tuo metu aktualios, ar sudomina, sustojame. Tad į tai ypač svarbu atkreipti dėmesį kuriant antraščių ir paantraščių pavadinimus“, – ragina nepamiršti pranešėjas.

„APG Media“ vadovas sako, kad visiems atvejams tinkančio recepto geram teksto pavadinimui sukurti nėra, tačiau yra kelios taisyklės, kurių reikėtų paisyti: „Visų pirma, pavadinimas turi „užnorinti“ perskaityti. Jis turi būti ne per ilgas ir konkretus. Yra tam tikrų formų ar žodžių, kurie bene visada suveikia.“

Taip pat reikia nepamiršti dar vieno reikšmingo aspekto – „Google“ paieška indeksuoja ir vaizdus. Tik tam būtina tinkamai užrašyti nuotraukos antraštę ir aprašymą.

Kaip teisingai tekste panaudoti raktažodį?

 Anot pranešėjo, straipsnio pavadinimas turi būti praktiškas, padedantis žmogui priimti sprendimą, ar jis tekste ras reikiamos ir naudingos informacijos. Pagrindinę frazę ar žodį (raktažodį) patartina panaudoti kuo aukščiau – jau antraštėje. Antraštė turi būti kabinanti, pritraukianti dėmesį, signalizuojanti aiškią emociją. Galima naudoti metus, skaičius, sąrašus. Yra tam tikros technikos, kurios generuoja dažnesnius paspaudimus (angl. clicks)”, – kelis pavyzdžius videomokymuose pateikia ekspertas.
 

Įvado paskirtis, pasak pranešėjo, yra paaiškinti, kodėl  šį straipsnį verta skaityti.  Čia taip pat turėtumėte įterpti raktinį žodį. Vėliau einantis dėstymas turėtų būti suskirstytas į atskiras pastraipas su atitinkamomis paantraštėmis. „Gerai sudėliotos antraštės turi priminti tinkamai sudėlioto bakalauro darbo turinį. O ir potėmių pavadinimai turi būti labai aiškūs. Juk kaip mes paprastai skaitome? „Skroliname“ ir ieškome kabinančių frazių ar žodžių, tiesa? Tad aiškiai sudėliotos kiekvienos dalies antraštės padės žmonėms suprasti, kuri teksto vieta jiems galėtų būti aktuali. 

Turinio gavėjas – jūsų tikslinė auditorija

„Žinoma, toli gražu ne viskas susiveda tik į techninius niuansus. Rašome žmonėms, ne robotams. Turinį kuriame išgrynintai auditorijai, kurią mes norime pasiekti. Jie visų pirma tikisi vertingos informacijos. 

Kokybiškame verslo straipsnyje turi būti aiškiai pateikiami faktai, jeigu yra, skaičiai, atsakymai į aktualiausius klausimus, žmonių atsiliepimai – tai tik keli pavyzdžiai, iš ko galima konstruoti turinį“, – vardija ekspertas.

Būdų surasti, kas iš tiesų yra aktualu, kaip sako pranešėjas, tikrai ne vienas: „Pasižvalgykite, kokius klausimus žmonės užduoda ta tema, apie kurią norite rašyti, pažiūrėkite, ką rašo konkurentai, patikrinkite žinomiausius pasaulio prekių ženklus jūsų verslo srityje.“ Be to, yra tam tikrų įrankių, kurie padeda sugeneruoti temas, pavadinimus, įsivertinti ir atrinkti geriausius raktažodžius. 

Kuriant kokybišką turinį taip pat svarbu atsižvelgti į šias rekomendacijas:

  • tinkamos raiškos nuotraukos, jos privalo turėti ne tik aiškų aprašymą, bet ir būti tinkamai susietos su tekstu;
  • infografikai, grafikai;
  • reklamjuostės – ne mažiau reikšmingi turinio elementai, kuriems neretai vis dar skiriama nepakankamai dėmesio.
Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *