Site icon APG Media

V. Sakalas – Nematoma aukso karštinė arba kaip „virtuviniai” Amazon bizniai parsiduoda už milijonus

V. Sakalas

2021 m. konferencijoje E-komercija 2021 dalyvavo Vytautas Sakalas – AMZ Crew ir Brand1 Ventures bendraįkūrėjas. V. Sakalas turi sukaupęs 30-ies metų patirtį komercijoje, 15-kos metų patirtį e-komercijoje bei 5-erių metų patirtį dirbant su Amazon. Savo pranešime jis aptarė Amazon brand’ų konsolidavimo verslo augimą bei kaip tuo gali pasinaudoti Lietuvos verslai. Po pranešimo kelis papildomus klausimus uždavė „APG Media“ darbuotoja Karolina Slovcovaitė.

1. Kodėl taip sparčiai padidėjo investicijos į Amazon brand’ų konsolidavimo verslą?

Visų pirma, pandemijos įtaka labai stipriai augino e-komercijos šaką. Amazon yra e-komercijos lyderis daugelyje šalių – JAV, Japonijoje, Jungtinėje Karalystė. Didelę įtaką šiam procesui turėjo ir tai, kad pinigų kaina pasaulyje vis dar yra žema, tad pinigų perteklius yra jaučiamas gana stipriai. Tie pinigai ieško, kur juos būtų efetyvu investuoti, tad Amzaon verslai tapo ta nauja niša, į kurią pradėjo orentuotis daugelis investuotuojų. Vienų paklausa sukėlė kitų „boom’ą” ir rezultate turim tai, ką turim – 9 milijardų dolerių dydžio rinką.

2. Ar galite apibendrinti, ką turi daryti Lietuvos verslai, norėdami pasinaudoti esama situacija?

Negaišti laiko. Konkurencija didėja, aplinka intensyvėja. Tie dideli pinigai žaidžia ir prieš mažuosius. Laikas yra vienas iš svarbiausių faktorių. Ko gero patys svarbiausi dalykai būtų pasirinkti teisingą idėją, gerai ją apgalvoti ir pasiruošti teisingą struktūrą, kuri duos gerą rezultatą per 2-3 metus verslo. Tokiame laike verslas turėtų būti užaugintas ir parduotas. Greitis labai svarbus. Laiko daug nėra, nes rinkos struktūra bus tokia neamžinai. Su kiekviena diena iššūkiai didėja.

3. Kalbant apie antrinę rinką, kokias grėsmes ji kelia investuotojams?

Investuotojams kaip visada egzistuoja tos pačios rizikos. Jei Amazon keis žaidimo taisykles, tuomet keisis viskas, nes nuo jų priklauso dabartinė situacija. Žaidėjas (Amazon) pats žaidžia prieš tave. Gana akivaizdi keista savybė ir tie, kas ateina iš kitų verslų, tą labai greitai pastebi. Šioje vietoje ir yra esminė rizika, kuri galėtų gerokai pakeisti verslo sistemą, jei verslų įsigyjimai būtų vienaip ar kitaip suvaržyti. Amazon turi tokią galią. Kitos rizikos investotojams yra dažnos – bankrotai, esminiai pokyčiai. Kol kas viskas vyksta sklandžiai ir gerai, tačiau taip nebus amžinai, todėl kaip jau minėjau – šioje rinkoje svarbus greitis.

Pasidalinkite įrašu
Exit mobile version