APG Media

Apžvelgiame 2022-uosius: naujovės ir tendencijos

2022 naujovės ir tendencijos: šiais metais atlikti tyrimai rodo, kad dabar jaunoji karta (angl. Gen Z) naudoja socialinius tinklus dažniau nei paieškos sistemas tam, kad sužinotų daugiau apie prekės ženklą ar konkrečią įmonę (53% renkasi peržvelgti socialinius tinklus). Vietoj to, kad ieškotų informacijos paieškos sistemose ir pasidomėtų informacija apie prekes, paslaugas ar kainas, jaunoji karta renkasi peržvelgti tos įmonės socialines medijas. Taigi, patraukliai ir estetiškai sutvarkyti socialinių medijų tinklai, kur pateikiama svarbi informacija, gali lemti sėkmę ar augančius pirkimus tarp jaunųjų klientų.

Tačiau svarbu paminėti, kad 51% jaunosios kartos atstovų vis dar ieško informacijos apie įmonę paieškos sistemose, todėl įmonės internetinio puslapio optimizavimas vis dar išlieka svarbus net ir jauniausiems pirkėjams. Išvada – tvarkingai optimizuotas puslapis su aukštomis paieškos pozicijomis ir informatyvūs socialinių medijų tinklai yra labai svarbūs jauniesiems klientams. Būtent tai gali lemti jų pasitikėjimą bei norą išbandyti jūsų prekes ar paslaugas.

Google naujienos

Google šiemet pristatė MUM – Multitask Unified Model. Google su šiuo modeliu galės suprasti informaciją, gaunamą skirtingais formatais tuo pačiu metu – tekstinę ir vaizdinę.

Ką tai reikš žmonėms? Jei, pavyzdžiui, sugedo jūsų dviračio detalė, galėsite ieškoti nufilmuodami gedimą ir gauti atsakymus, kaip taisyti, kokias detales reikia įsigyti.

Ką tai reikš rinkodaristams? Dar daugiau darbo su paieškos varikliais ir didesnės galimybės pataikyti tiesiai į pirkėjo poreikius atsiradus paieškos rezultatuose. Taip pat MUM pašalina kalbos barjerus – Google rodys rezultatus, kurie nebūtinai bus parašyti ta kalba, kurią jūs ieškojote. Tai leis vartotojams pasiekti svarbią informaciją, kuri seniau nebūtų jums rodoma dėl kalbos barjero.

Šių metų sausį Google, greta jau egizstuojančių svetainių vertinimo kriterijų, pristatė tris pagrindinius kriterijus, kuriais remsis paieškos variklyje reitinguodama svetaines. Naujienos, kurias Google vadina Core Web Vitals:

Socialinių tinklų naujovės ir tendencijos (2022)

Most popular social networks worldwide

Interneto prieiga gyventojams pasaulyje didėja ir aktyvių socialinių tinklų vartotojų skaičius su metais tik auga. Yra prognozuojama, kad 2022 metais socialiniais tinklais pasaulyje naudosis 3,96 milijardai vartotojų. Grafike matome 2022 metų sausio duomenis.

Šie duomenys mums parodo dažniausiai naudojamus socialinių medijų tinklus pagal tai, kuriame iš jų per sausio mėnesį apsilankė daugiausiai vartotojų.

Kalbant apie socialinius tinklus, palyginus su 2019 metais:

Taip pat, verta nepamiršti, kad socialiniai tinklai stipriai prisideda prie e-komercijos pardavimų auginimo.

Facebook

Populiariausių socialinių medijų reitinge pirmoje vietoje išlieka Facebook. Tai rezultatas, kuris greičiausiai nenustebino nei vieno. Įdomu yra tai, kad ir kiti Facebook socialiniai tinklai (WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram) užima labai aukštas pozicijas. Nuo 2021 metų Facebook galima kelti Reels – tai greičiausiai populiarėjantis turinio formatas. Taip pat verta paminėti, kad ir Reels formatu vartotojams yra rodomi reklaminiai skelbimai.

Pastarieji iOS naujiniai daro neigiamą įtaką reklamai Facebook: tai reiškia, kad ne visas Apple vartotojų konversijas galima susekti. Be to, dėl naujinių mažėja statistikos apie vartotojų elgseną rinkimo galimybės bei pakartotinės rinkodaros efektyvumas. Nusiteikite, kad Facebook gali rodyti mažiau konversijų bei didesnę jų kainą. Kol kas jokių naujienų apie šio iOS naujinio korekcijas nėra, tad svarbu suprasti, kas vyksta, ir gebėti prisitaikyti.

Instagram

Instagram populiarumas pakilo! Taip pat, kaip ir Facebook platformoje, Reels populiarumas auga. Instagram platformoje auga vaizdo turinio populiarumas. Instagram skaičiuoja, kad daugiau nei 130 milijonų vartotojų paspaudžia ant Instagram Shopping įrašo kiekvieną mėnesį. Visi ženklai rodo, kad apsipirkimo maratonas Instagrame tęsis ir toliau:

➔eMarketing prognozuoja, kad apsipirkimas soc. tinkluose (angl. social commerce) 2025-aisiais bus 80 milijardų dolerių vertės rinka;

➔Instagram 2022 metų tendencijų ataskaitoje pranešama, kad 1 iš 4 Z kartos vartotojų tikėsis apsipirkti tiesiai savo socialiniuose tinkluose.

Taigi, svarbu susikurti Instagram paskyrą ir būti labiau prieinamiems jaunesniems pirkėjams.

TikTok:

TikTok paskelbė analizę, kurioje apžvelgė, kaip jų naudotojai atranda ir įsigyja produktus. Sako, kad klausydamiesi TikTok bendruomenės, suprato, kad ten neveikia įprastasis rinkodaros piltuvėlis – TikTok labiau yra nesibaigiantis loop’as, kuris neturi nei pradžios, nei pabaigos.

Tai, TikTok teigimu, turėtų skatinti prekės ženklus kurti prasmingus ryšius su vartotojais taip auginant prekės ženklui lojalių žmonių bendruomenę, kuri nuolatos perka iš pasirinkto prekės ženklo.

Ką paskelbtas tyrimas sako skaitine išraiška?

➔ 44% kasdienių TikTok vartotojų nori, kad prekės ženklų turinys būtų linksmas ir pramoginis;

➔ 44% atranda produktus per video turinį platformoje;

➔ 35% perka tai, ką pamato platformoje.

Skaičiai nepasako daug naujo, bet mintis apie bendruomenės kūrimą vietoj vienkartinių bandymų parduoti, tikrai verta svarstymų.

Išmanieji telefonai ar kompiuteriai?

Apie 55% visų interneto naršymų yra atliekami mobiliuosiuose telefonuose. Naršymas mobiliuosiuose toliau auga, todėl svetainių optimizavimas mobiliesiems išlieka itin aktualus. Taip pat auga paieškos naudojantis Google Lens. Google Lens 2022 metais populiarumas taip išaugo, kad dabar per mėnesį šia paieškos forma yra naudojamasi daugiau nei 3 milijardus kartų. Daugumai patogu naudotis šia paieškos forma per mobilųjį įrenginį, tačiau verta paminėti, kad Google Lens galima naudotis ir kompiuteryje.

Marketplace

Marketplace’ų jėga tik auga – pavyzdžiui, Amazon Prime Video skelbia šiuo metu turintys 200 milijonų naudotojų, eBay – 150 milijonus aktyvių pirkėjų. Šie skaičiai sako, kad žmonės mielai renkasi pažįstamas internetines prekyvietes.

Ką daryti mažesnėms e-parduotuvėms?

➔ Diversifikuoti pardavimų kanalus.

➔ Naudoti daugiau skirtingų socialinių tinklų ir apsipirkimą skatinančių kanalų, trumpinti apsipirkimo kelią kiek tai yra įmanoma (pavyzdžiui, leisti pirkti tiesiai socialiniame tinkle).

➔ Ieškoti stipriųjų buvimo ne pasauliniu galiūnu pusių ir jomis stiprinti auditorijos lojalumą prekės ženklui.

Personalizuoti laiškai

Naujausia „Cheetah Digital“ apklausos analizė atskleidė, kad personalizuoti el. laiškai vis dar laimi prieš kitas skaitmeninės rinkodaros priemones.

➔Pusė apklaustųjų (50%) teigė įsigiję prekę iš el. laiško, gauto per pastaruosius 12 mėnesių. Tai yra 9% augimas, lyginant su praėjusiais metais.

➔El. laiškai pasiekia 53% geresnių rezultatų nei banerinė reklama.

➔El. laiškai pasiekia 19% geresnių rezultatų nei organiniai ar reklaminiai socialinių tinklų įrašai.

Žinoma, ne bet kokie el. laiškai, o stipriai personalizuoti ir atliepiantys individualius vartotojo poreikius tuo metu, kai laiškas gaunamas. Tam yra būtina gerai pažinoti savo auditoriją ir tinkamai valdyti turimus duomenis apie esamus ir potencialius klientus, naudoti reakciją iššaukiančius raktažodžius ir personalizuotus pasiūlymus ar turinį.

Vartotojo patirtis

Konversijai užtikrinti dar svarbesnė tampa vartotojo patirtis po to, kai jis paspaudžia ant reklamos (CRO – Converstion Rate Optimization). Tai įrodo ne tik ekspertų įžvalgos, bet ir daugybė pasauliniu mastu surinktų duomenų. Vartotojai reikalauja išskirtinės skaitmeninės patirties ir būtent tai yra priežastis, kodėl, pavyzdžiui, Amazon, reaguoja į kiekvieną vartotojo žingsnį jam to net neprašius. Amazon žino, kad jei vartotojas susidurs su menkiausia problema, konversija iškart neįvyks ir potencialus klientas pasirinks pirkti pas konkurentus.

Svarbiausias CRO momentas yra vartotojo patirtis jūsų interneto svetainėje – o ją užtikrinti galima tik nuolat atliekant auditus ir testuojant, kaip veikia jūsų sistemos.

Taigi, 2022-ųjų naujovės ir tendencijos:

2022 metų naujovės bei tendencijos rodo, jog skaitmeninės rinkodaros vaidmuo su kiekvienais metais tampa vis svarbesnis. Visų pastarųjų metų atnaujinimų apžvelgti būtų tiesiog neįmanoma. Prognozuojama, jog elektroninė komercija JAV iki 2030-ųjų išaugs tris kartus. Pas mus tendencijos gali šiek tiek skirtis, tačiau tampa aišku viena – ateitis priklauso e-komercijai.

Pasidalinkite įrašu
Exit mobile version