Karolis Kiniulis
Kol daugelis spėlioja, kokie įvykiai formuos skaitmeninę rinkodarą 2020-aisiais, pabandykime mintyse grįžti laiku atgal ir reziumuoti svarbiausius pastarųjų metų atnaujinimus bei tendencijas. Apžvelgus įvykius, kurie įnešė daugiausia naujų vėjų pastaraisiais metais, galėsime pabandyti susidaryti įspūdį apie būsimus metus ir apie tai, kur link juda skaitmeninė rinkodara.
Google Discovery Ads
Vienas iš neseniai pasirodžiusių reklamos skelbimų tipų – „Google Discovery Ads“. Jis išskirtinis tuo, jog būna rodomas tiems vartotojams, kuriems reklamoje rodomas turinys tuo metu labiausiai aktualus. Jos tikslas yra pateikti vartotojams tinkamiausius skelbimus atsižvelgiant į jų ankstesnį elgesį. Tai reikšmingas pokytis atsiribojant nuo tiesioginių paieškų naudojant raktažodžius.
Skelbimai parodomi remiantis ankstesnėmis vartotojo patirtimis:
- Pomėgiais
- Apsilankymais tam tikrose svetainėse
- Programėlių atsisiuntimais
- Peržiūrėtais vaizdo įrašais
- Raktažodžių paieškomis
- Vietovių paieškomis žemėlapyje bei esama buvimo vieta
Šio paieškos reklamos tipo skelbimai susideda iš antraštės (iki 25 simbolių) ir aprašymo (iki 35 simbolių).
Taip pat neužilgo turėtumėme sulaukti dar vieno naujo paieškos skelbimų tipo – „Google Gallery Ads“, kurio dėka paieškos sistemoje bus rodomas ne tik tekstas, bet ir paveikslėliai. Šiuo metu ši reklama vis dar testuojama ir kai kuriose šalyse naudojama jos beta versija (pavyzdys žemiau).
Google SEO BERT atnaujinimas
„Google“ spalio mėnesį paleido SEO atnaujinimą, sudėtingai šifruojamu pavadinimu BERT – „Bidirectional Encoder Representations from Transformers“. Jo tikslas yra konkrečiai atsakyti vartotojui į abstrakčiai pateikiamus klausimus – užklausas, kurios dažniausiai prasideda „Who, What, When, Where, Why, How”).
Taigi, paieškos gigantas „Google“ vis labiau orientuojasi į kontekstinio tipo klausimus ir tobulina algoritmo modelio supratimą apie galimas žodžių reikšmes ir jų santykius tarpusavyje.
Kaip tai veikia? raventools.com portalas pateikia puikią iliustraciją:
Žiūrinti į tolimesnę perspektyvą SEO krypsta link „Entity SEO“, kur pagal tam tikrą kontekstą ar apibūdinimą būtų aiškus paieškos subjektas. Pagrindinis klausimas – ar SEO specialistams reikėtų bijoti šio atnaujinimo?
Danny Sullivan savo Twitter paskyroje parašė, kad nieko griebtis ir optimizuoti BERT algoritmui nereikia, o toliau svarbiausia išlieka kurti ir rašyti gerą turinį. Tačiau ilgalaikė „Entity SEO“ kryptis rodo, kad tik su linkbuilding nebeišsisuksime. „Google“ vis labiau vertins visumą, todėl nuodorodų diversifikavimas, brando žinomumas ir jo paminėjimai, turinio aktualumas, nišinio turinio kūrimas bei kiti techniniai tinklalapio aspektai turės dar daugiau įtakos SEO.
Youtube reklamos naujovė – Video Reach Campaign
Šiais metais „Youtube“ pristatė dar vieną – naują kampanijos tipą, kuris padeda užtikrinti maksimalų vartotojų pasiekiamumą. Į „Video Reach“ kampaniją galima patalpinti kelis skirtingo ilgio reklaminius vaizdo įrašus, kurie bus rodomi automatiškai, pasitelkiant machine learning technologiją, kuri veikia naudojant sudėtingus algoritmus ir apdorojant renkamus duomenis. Tai mums parodo, jog internetiniai sklaidos kanalai vis labiau tobulina ir pasitelkia dirbtinį intelektą, kuris padeda optimizuoti reklamos rodymą.
Socialiniai tinklai
Nors mums internetas yra įprastas ir kasdienis dalykas, deja, dauguma pasaulio gyventojų vis dar neturi prie jo prieigos. Tačiau interneto prieiga pasaulyje sparčiai didėja, o tai reiškia, kad socialinių tinklų augimas net neketina sustoti. Ir akivaizdu, jog socialiniai tinklai daro vis didesnę įtaką e-komercijos didėjimui.
Prieš akis 2019 metų lapkričio mėnesio duomenys. Atkreipiame dėmesį, jog ši statistika rodo ne iš viso sukurtų paskyrų, o kiekvieną mėnesį aktyvių vartotojų skaičių.
Facebook vis dar išlieka lyderis tarp visų socialinių tinklų. Dar neišleistas, tačiau sparčiai artėjantis ir 2019 metais plačiai apkalbėtas būsimas atnaujinimas „Facebook Clear History“ įrankis turėtų sukelti tikrą šurmulį skaitmeninės rinkodaros pasaulyje. Jis padės vartotojams ištrinti visą apie juos surinktą informaciją – kokiuose tinklapiuose jie lankėsi, ant kokių skelbimų paspaudė, kokius produktus buvo įsidėję į krepšelį ir panašiai. Tai gera naujiena vartotojams, kurie nori pabėgti nuo jos visur persekiojančios reklamos, tačiau tikras iššūkis visiems bandantiems parduoti savo produktus ar paslaugas.
Instagram tinkle 2019 metai buvo tikras aukso amžius daug sekėjų turintiems vartotojams. Iš daugybės stulbinančių faktų apie šį socialinį tinklą, išskyrėme aktualiausius internetinei rinkodarai:
- 80% vartotojų seka bent vieną verslo profilį
- 60% vartotojų apie tam tikrą produktą sužinojo būtent per „Instagram“
- „Instagram“ turi didžiausią įsitraukimo (engagement) procentą iš visų socialinių tinklų
Nenuostabu, kodėl matome tokį didėlį influencerių populiarumą ir nuolatinį jų gausėjimą. Galima tik spėlioti, kiek ilgai tęsis ši tendencija.
Linkedin platforma išsiskiria savo auditorija, žmonių demografija ir vartotojų publikuojamu itin kokybišku turiniu, todėl nenuostabu, kad tai išlieka svarbiausias kanalas tarp B2B verslo rinkodaros atstovų. Planuojama, jog sekančiais metais dar labiau didės šio socialinio tinklo populiarumas, padėsiantis verslams atrasti vieniems kitus bei įdarbinant naujus darbuotojus.
TikTok yra žaibiškai populiarėjantis socialinis tinklas, kurio vartotojų skaičius šiuo metu siekia 500 milijonų ir toliau sparčiai auga. Tai puikiai pastebi didieji prekės ženklai ir į savo internetinės rinkodaros strategiją įtraukia reklamą šiame socialiniame tinkle.
Išmanieji telefonai prieš kompiuterius – kas nugalės?
52% viso interneto srauto sudaro mobiliųjų įrenginių vartotojai. Šių įrenginių naudotojai sudaro 60% visų „Google“ paieškų. Kadangi šis procentas per pastaruosius 5 metus beveik padvigubėjo, tai reiškia, jog paieškų užklausų populiarumas naudojant kompiuterius sparčiai mažėja. Vadinasi, prekių ir paslaugų reklamuotojai privalo labiau atkreipti dėmesį į reklamos rodymą tam tikruose įrenginiuose.
Pastebima, jog mobiliaisiais įrenginiais besinaudodami vartotojai dažniau ieško tam tikrų vietų aplink (pavyzdžiui – „vaistinės aplink mane“), o kompiuteriu besinaudodami vartotojai dažniau linkę ieškoti siekiant nusipirkti konkrečią prekę ar paslaugą (pavyzdžiui – „x koncerto bilietai internetu“).
Internetinės reklamos kanalai siūlo išeitį – cross-device targeting, kurį naudoja daugelio prekės ženklų atstovai, taikydamiesi pasiekti vartotojus naudojantis tiek mobiliaisiais įrenginiais, tiek kompiuteriais.
Galbūt ateityje bus orientuojamasi į reklamos rodymą tik mobiliuosiuose įrenginiuose? Tai ir daug kitų tendencijų išvysime jau kitais metais.
Matomos naujovės bei tendencijos rodo, jog skaitmeninės rinkodaros vaidmuo laikui bėgant tampa vis svarbesnis. Visų pastarųjų metų atnaujinimų apžvelgti būtų tiesiog neįmanoma. Prognozuojama, jog elektroninė komercija JAV iki 2030-ųjų išaugs tris kartus. Pas mus tendencijos gali šiek tiek skirtis, tačiau tampa aišku viena – ateitis priklauso e-komercijai.
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]