APG Media

Svetainės struktūra – kokią įtaką tai daro SEO rezultatams?

Svetainės struktūra – viena pagrindinių techninio SEO dalių, tačiau, kaip žinoma, į tai dažnai neatkreipiama pakankamai dėmesio. Svetainėje esančių kategorijų ir subkategorijų išdėstymas jokiu būdu neturėtų būti kuriamas atmestinai. Tai turėtų būti organizuotas turinio rinkinys, kuris leistų tiek vartotojams, tiek paieškos sistemoms lengvai naršyti ir suprasti svetainėje pateiktą informaciją. Nesvarbu, ar turite didelę, ar mažą svetainę, joje esančio turinio struktūra – vienas pagrindinių sėkmės komponentų tiek vartotojų, tiek paieškos sistemų atžvilgiu. Norint sukurti gerą vartotojo patirtį ir tapti matomais „Google“ organinėje paieškoje, pirmiausia, reikėtų įvertinti ar jūsų svetainės struktūra yra tinkamai sudėliota.

Svetainės struktūra – kas tai?

Pradėkime nuo to, kas yra svetainės struktūra, kodėl ji svarbi ir kaip užtikrinti, kad ji būtų tinkamai sudėliota. Svetainės struktūra – tai viso svetainėje esančio turinio (puslapių ir įrašų) grupavimo būdas. Ši struktūra nurodo, kaip jūsų turinys yra susijęs tarpusavyje ir kaip pateiktas vartotojams bei paieškos sistemoms.

Tinkamai sudėliota svetainės struktūra leidžia ne tik vartotojams lengvai naviguoti tarp jūsų svetainėje esančių puslapių, greitai ir lengvai rasti norimą informaciją, bet ir efektyvina vidinio SEO darbus. Turint aiškią, tinkamai sugrupuotą svetainės struktūrą, ne tik vartotojai, bet ir paieškos sistemos gali lengvai tikrinti informaciją bei suprasti, kokią informaciją jūsų svetainė pateikia.

Kad galėtumėte lengviau įsivertinti ar jūsų svetainės struktūra yra tinkamai sudėliota, reikėtų pagalvoti apie tai, kaip svetainėje esantys puslapiai yra susiję vieni su kitais. Ypač svarbu atkreipti dėmesį į tai, kaip jie išsišakoję pagrindiniame puslapyje ir kaip yra sugrūpuoti į atskiras kategorijas. Ar kiekvienas puslapis yra unikalus ir informacija nepersidengia, ar pagrindinių kategorijų papildomą informaciją galima aiškiai rasti šalia esančiose subkategorijose.

Pagrindinės 5 dalys, iš kurių susideda svetainės struktūra ir į kurias reikėtų atkreipti dėmesį:

Svarbu, jog URL struktūroje atsispindėtų visas vartotojo kelias, vadinasi, jog pažiūrėjus į URL turėtume aiškiai matyti, kokiomis kategorijomis ir subkategorijomis keliavome narštant svetainėje.

Geriausia, jog naršymo meniu būtų kuo paprastesnis ir aiškesnis. Vartotojai, apsilankę jūsų svetainėje turėtų aiškiai suprasti, kur gali rasti konkrečią informaciją.

Svarbu nepamiršti tinkamo kategorijų išskirstymo. Pasirinkite kelias svarbiausias pagrindines kategorijas, o po jomis formuokite subkategorijų dalis. Kiekviena kategorija turi aiškiai sietis su savo subkategorijomis. Kad būtų lengviau, kategorijas ir subkategorijos dėstykite tokiu principu:

  1. Pagrindinė kategorija – bendrinė, plati informacija apie konkrečią paslaugą arba prekes.
  2. Subkategorija – vieta, kur vartotojas gali rasti detalesnę, platesnę informaciją, kuri siejasi ir yra paminėta pagrindinėje kategorijoje.

Jei subkategorijoje esanti informacija gali būti dar plačiau skirstoma, formuokite antro, trečio ir t.t. lygio subkategorijas. Stenkitės, jog informacija nesidubliuotų per keletą kategorijų ar subkategorijų, kiekvieną puslapį padarykite unikalų.

„Breadcrumbs“ – tai svetainėje esančios navigacinės nuorodos, leidžiančios vartotojams stebėti, kur jie yra svetainėje ir kokiu atstumu nuo pagrindinio puslapio. Pagrindinis tokių nuorodų vaidmuo – paprastumas narštant svetainėje. Tokios nuorodos skatina vartotojus apsilankyti ne viename svetainės puslapyje ir taip sumažina „bounce rate“ rodiklį.

Vidinės nuorodos, kurios veda vartotoją iš vieno jūsų svetainės puslapio į kitą, „Google“ robotams suteikia informacijos apie jūsų svetainės struktūrą. Tokiu atveju, „Google“ gali suprasti jūsų svetainės hierarchiją ir kaip jūsų svetainėje esančios kategorijos yra susijusios tarpusavyje. Jei svetainėje turėsite tinkamai sudėliotas vidines nuorodas – „Google“ supras, jog savo temą apžvelgiate labai išsamiai ir taip jums suteiks aukštesnį įvertinimą organinėje paieškoje.

Kaip jau išsiaiškinome, pirmiausia, svetainės struktūra daro didelę įtaką vartotojų naršymui. Antra, svetainės struktūra daro įtaką paieškos sistemoms. Apžvelkime, kodėl tai svarbu kiekvienam iš jų.

Svetainės struktūra vartotojams

Tikriausiai visi sutiktume, jog kiekvieno verslo svarbiausia dalis yra klientas, jo  gera patirtis svetainėje ir lojalumas. Jei svetainės struktūra bus tinkamai sudėliota, vartotojams bus itin lengva naršyti ir rasti norimas prekes ar paslaugas. Svarbu prisiminti tai, jog kuo vartotojas papraščiau ras informaciją puslapyje, tuo didesnis šansas, jog jis taps jūsų klientu.

Svetainės struktūra paieškos sistemoms

Nors tinkama svetainės struktūra yra itin svarbi vartotojams, verta nepamiršti, jog struktūra yra viena svarbiausių SEO sėkmės aspektų. Kuo aiškesnė svetainės struktūra, tuo lengviau ją gali suprasti paieškos sistemos, todėl, tikėtina, jog tokiu atveju užimsite aukštesnes pozicijas “Google” organinėje paieškoje.

Tinkamai sudėliota svetainės struktūra –  aukštesni SEO rezultatai?

 Apžvelkime tris pagrindinius aspektus, kurie puikiai nurodo, kodėl svetainės struktūra privalo būti tinkamai sudėliota, siekiant ne tik geros vartotojo patirties, bet ir aukštų SEO rezultatų.

 

Taigi galime daryti išvadą, jog tinkamai sudėliota svetainės struktūra užtikrins ne tik gerą vartotojo patirtį, tačiau taip pat leis pasiekti ir aukštų SEO rezultatų. Atkreipkite dėmesį į straipsnyje nurodytus punktus ir sukurkite puikiai funkcionuojančią svetainę.

Reikia pagalbos įvertinant Jūsų svetainės struktūrą? APG media specialistai pasiruošę Jums padėti! Susisiekime – mes pasiruošę atsakyti į visus Jūsų klausimus, o kol kas štai dar keli SEO patarimai!

Pasidalinkite įrašu
Exit mobile version