„Google Search Console“ (GSC) yra galingas įrankis, kurį verslo savininkai, rinkodaros ir SEO specialistai naudoja norėdami padidinti savo svetainės matomumą skaitmeninėje erdvėje ir organinį srautą.
Bėgant metams užklausų „kaip naudoti google search console“ skaičius vis auga. Nepaisant augančio populiarumo, „Google Search Console“ įrankis nėra pats pažangiausias ar intuityviausias. Tačiau tai nėra tinkamas pasiteisinimas praleisti kai kurias galimai paieškoje poziciją keičiančias įžvalgas, kurios gali žymiai pagerinti jūsų verslo matomumą.
Žinojimas, kaip tinkamai naudotis „Google Search Console“, yra pagrindinis aspektas tuos vertingus duomenis paversti praktiniais SEO patarimais ir jūsų strategijos įžvalgomis.
Šiame straipsnyje aptarsime, kokia yra „Google Search Console” nauda ir apžvelgsime visus funkcionalumo pagrindus.
- Kas yra „Google Search Console”?
- Kodėl „Google Search Console“ svarbi SEO?
- Kaip pradėti naudotis „Google Search Console“?
- „Google Search Console“ funkcijų ir ataskaitų supratimas
1. Kas yra „Google Search Console”?
„Google Search Console“ (GSC) yra nemokamas „Google“ įrankis, padedantis nuolat stebėti svetainės SEO rezultatus, diagnozuoti technines SEO problemas, pagerinti pozicijas ir išlaikyti jūsų svetainės matomumą skaitmeninėje erdvėje.
Įrankis pateikia SEO duomenis realiuoju laiku. Jis naudojamas nuo paieškos rezultatų ir su naudotojo patirtimi (UX) susijusių metrikų sekimo iki saugumo problemų atradimo – nuostabu tai, jog šis įrankis visiškai nemokamas.
Pradedančios įmonės, „start-up’ai” arba rinkodaros specialistai, kurie tik pradeda mokytis apie optimizavimą ir SEO dalykus, pradžiai gali pasikliauti „Google Search Console“ kaip „viskas viename“ SEO įrankiu.
2. Kodėl „Google Search Console“ svarbi SEO?
„Google Search Console“ geriausiai atlieka atitinkamų duomenų perdavimo darbą nuo „Google“ iki SEO vadovų ir specialistų akių.
Jame siūlomos tam tikros SEO rezultatus gerinimo funkcijos ir informacija, su kuria negali konkuruoti joks kitas SEO įrankis pramonėje – tiek techninių, tiek turinio įžvalgų požiūriu.
Kaip naudoti „Google Search Console“, kad pagerintumėte SEO:
- Stebėkite organinį srautą, raktinių žodžių pozicijas, PR (angl. click-through rate), vidutinę poziciją, srauto duomenis ir kt.
- Stebėkite indeksuojamų puslapių kiekį ir patikrinkite, ar tinklalapius tinkamai indeksuoja „Google“ tikrinimo programos.
- Nurodykite „disavow” ir svetainių sitemap failus.
- Įsitikinkite, kad „Page experience” ir „Core Web Vitals” elementai veikia tinkamai.
- Nustatykite „Mobile usability” problemas.
- Patikrinkite, kuriuos rankinius veiksmus ir saugos problemas pažymėjo „Google“.
- Išanalizuokite svarbius vidinio ir išorinio SEO nuorodų duomenis (vidines nuorodas, išorines nuorodas, populiariausias svetaines ir puslapius, taip pat prierašo teksto paskirstymą).
Visa tai padeda stebėti savo SEO rezultatus, identifikuoti visas problemas ir jas ištaisyti ar pagerinti situaciją.
3. Kaip pradėti naudotis „Google Search Console“?
Darbo su „Google Search Console“ pradžia gali būti šiek tiek sudėtinga, o tai yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl tiek daug SEO specialistų nesiryžta šiuo įrankiu naudotis.
Todėl mes suskirstėme visą procesą į kelis segmentus, kuriuos galėtumėte lengvai sekti:
- Atsidarykite paskyrą
- Patvirtinkite svetainės nuosavybės teisę
- Pridėkite svetainės sitemap prie „Google Search Console“.
- Pridėkite naudotoją prie „Google Search Console“.
- Prijunkite „Google Search Console“ prie „Google Analytics“.
Sukurkite „Google Search Console“ paskyrą
Jei jos dar neturite, eikite į oficialų „Google Search Console“ puslapį ir susikurkite paskyrą.
Tada pasirinkite nuosavybės tipą pridėdami savo svetainės adresą į domeno arba URL priešdėlio skirtuką (kaip parodyta toliau). Rekomenduojame naudoti URL priešdėliu patvirtinimo metodą.
Patvirtinkite svetainės nuosavybės teisę
Pagrindinis būdas patvirtinti svetainę „Google Search Console“ yra „Google Analytics“. Daugeliu atvejų, jei tikrinate „Google Search Console“, svetainę jau susiejote su „Google Analytics“.
Tai galite lengvai padaryti naudodami antrą URL priešdėliu patvirtinimo variantą (žiūrėkite virš šio teksto esantį paveiksliuką)
Spauskite „Google Analytics“ patvirtinimo metodą ir spauskite „Verify“.
Tada „Google Search Console“ ieškos visų „Google Analytics“ paskyrų, susietų su jūsų prisijungtu el. pašto adresu. Kol jūsų naudojamas el. pašto adresas yra patvirtintas „Google Analytics“ vartotojas, „Google Search Console“ taip pat suteiks jums “nuosavybės” būseną.
Pridėkite svetainės sitemap prie „Google Search Console“
Svetainės sitemap pridėjimas prie „Google Search Console“ yra svarbus, nes jis padeda „Google“ rasti ir tikrinti svarbų jūsų svetainės turinį.
Norėdami pateikti svetainės sitemap „Google Search Console“, eikite į „Sitemaps“ ir tiesiog įklijuokite XML svetainės schemos URL į laukelį „Naujos svetainės schemos pridėjimas“. Po to paspauskite „Pateikti“.
Pridėkite naudotoją prie „Google Search Console“
Vartotojai yra žmonės, turintys prieigą prie kai kurių arba visų „Google Search Console“ duomenų.
Vartotojas gali būti “Owner”, “Full User” ir “Restricted User”.
Kai patvirtinate nuosavybę „Search Console“, tampate savininku.
Tai reiškia, kad galite pridėti naujų naudotojų eidami į „Google Search Console“ > Pasirinkite nuosavybę > Nuostatos > Naudotojai ir leidimai > Pridėti naudotoją
Įveskite jų el. pašto adresą ir pasirinkite visišką arba ribotą prieigą. Norėdami atšaukti arba pakeisti prieigą, visada galite grįžti ir pakoreguoti nustatymus.
Prijunkite „Google Search Console“ prie „Google Analytics“
Papildomai galite susieti „Search Console“ nuosavybę su „Google Analytics“ paskyra, kad galėtumėte matyti visus susijusius užklausų, paspaudimų, parodymų ir pozicijos duomenis tiesiai „Google Analytics“ informacijos suvestinėje. Kad tai padarytumėte, svetainė turi būti patvirtinta ir prijungta prie „Google Analytics“ ir „Google Search Console“.
Iš „Google Analytics“ administratoriaus norėsite spustelėti „Nuosavybės nustatymai“.
Tame puslapyje rasite skyrių pavadinimu „Search Console“. Norėdami prijungti „Google Search Console“ nuosavybę, spustelėkite „Koreguoti Search Console“.
Tada jums bus pateiktos visos patvirtintos svetainės “Google Search Console”. Pasirinkite atitinkamą svetainę ir spustelėkite „Išsaugoti“.
Tada „Search Console“ duomenis galėsite matyti „Įgijimas“ > „Search Console“ ataskaitos informacijos suvestinėje.
4. „Google Search Console“ funkcijų ir ataskaitų supratimas
„Google Search Console“ pateikia keletą skirtingų ataskaitų ir funkcijų, kurias gali naudoti jūs ir/ar SEO specialistai, tačiau suprasti jas nėra taip paprasta.
Peržiūrėsime įvairių „Google Search Console“ SEO ataskaitas ir funkcijas, ir paaiškinsime, kaip jos susijusios.
- „Google Search Console“ apžvalga
- URL tikrinimo įrankis
- Našumo ataskaita
- Indekso ataskaita
- Patirties ataskaita
- Saugumo problemų ataskaita
- Rankiniai veiksmai
- Nuorodų ataskaita
„Google Search Console“ apžvalga
Kai atidarote „Google Search Console“ paskyrą, pirmiausia pamatysite apžvalgos ataskaitą, kurioje yra trumpa jūsų svetainės/nuosavybės santrauka (angl. Dashboard)
Iš esmės tai yra svarbiausių jūsų svetainės GSC duomenų apžvalga.
Apžvalgos ataskaitoje matysite tokias metrikas, kaip rankiniai veiksmai, indeksuoti puslapiai ir kt. Be to, atidarę vieną iš pateiktų nuorodų, galite pamatyti konkretesnius dalykus, pvz., paieškos analizę, svetainių schemas ir tikrinimo klaidas.
Galite naudoti šią ataskaitą, kad greitai nustatytumėte didesnes problemas ir patikrintumėte bendrus svetainės rezultatus.
URL tikrinimo įrankis
URL tikrinimo įrankis leidžia matyti, kaip „Google“ peržiūri konkretų jūsų svetainės puslapį.
Galite naudoti įrankį norėdami patikrinti, ar „Google“ peržiūrėjo jūsų puslapį, ar jį indeksavo ir ar puslapis rodomas paieškos rezultatuose.
Be to, galite nustatyti klaidas, susijusias su tinkamumu mobiliesiems, HTML ir „JavaScript“, ir pranešti savo IT komandai, kad jas reikia ištaisyti.
Norėdami naudoti šį įrankį, tiesiog nukopijuokite ir įklijuokite norimo puslapio URL ir spustelėkite įvesti.
Bus parodytas langas, kuriame galėsite peržiūrėti puslapio rezultatus ir pamatyti, ar URL indeksuotas.
Našumo ataskaita
Našumo ataskaita suteikia jums vertingų įžvalgų apie jūsų svetainės paieškos rezultatus.
Pirmoje šios ataskaitos dalyje pristatomos paieškos funkcijos, pvz., paieškos tipas.
Galite tyrinėti keturis skirtingus paieškos tipus, įskaitant žiniatinklio, vaizdo, vaizdo įrašų ir naujienų.
Žiniatinklio paieška nustatyta pagal numatytuosius nustatymus, bet galite ją pakeisti paspausdami mygtuką „Paieškos tipas“.
Našumo ataskaitos viršuje matysite keturias metrikas:
- Bendras paspaudimų skaičius – kaip dažnai naudotojai spustelėja jūsų svetainę paieškos rezultatuose.
- Bendras parodymų skaičius – jūsų svetainės parodymų paieškos rezultatuose skaičius.
- Vidutinis CTR (click-through-rate) – vidutinis vartotojų paspaudimų jūsų svetainėje paieškos rezultatuose procentas.
- Vidutinė pozicija – kaip rodo pavadinimas, vidutinė jūsų svetainės padėtis paieškos rezultatuose.
Našumo ataskaitos apačioje naudotojai gali rasti šešis skirtingus našumo duomenų aspektus:
- Užklausos – rodo aukščiausias paieškos užklausas ir raktinių žodžių našumą.
- Puslapiai – rodo geriausiai įvertintus tinklalapius.
- Šalys – pirmaujančios šalys
- Įrenginiai – rodo, kuriuos įrenginius lankytojai naudoja dažniausiai (mobilųjį, planšetę ir kompiuterį).
- Paieškos išvaizda – parodo, kokio tipo rezultatuose buvo rodoma svetainė.
- Datos – rūšiuoja parodymus ir paspaudimus pagal datą.
Indekso ataskaita
Indekso ataskaita parodo, ar „Google“ tikrina jūsų svetainę ir ar yra kokių nors problemų, neleidžiančių puslapiams indeksuoti.
Atidarę ataskaitą pastebėsite paprastą diagramą, kurioje rodomi pokyčiai, susiję su indeksuotų puslapių skaičiumi (per pastarąsias 90 dienų).
Yra keturios spalvos, nurodančios skirtingas būsenas:
- Raudona – klaida
- Geltona – galioja su įspėjimu
- Žalia – visiškai galioja
- Pilka – neįtraukta
Žinoma, pirmiausia norėsite susidoroti su klaidomis, nes jos kelia didžiausią problemą, kai kalbama apie jūsų turinio ir puslapių indeksavimą.
Patirties ataskaita
Patirties ataskaitoje pateikiami duomenys, susiję su jūsų svetainės lankytojo patirtimi.
Šioje ataskaitoje „Google“ nagrinėja konkrečių jūsų svetainės URL naudojimo metriką ir naudoja juos kaip paieškos rezultatų URL reitingavimo signalus.
„Google“ naudoja šiuos kriterijus:
- “Core Web Vitals” – tikrina jūsų svetainės puslapio užkrovimo greitį, interaktyvumą ir bendrą stabilumą. Galite gauti įvertinimą gerai, reikia tobulinti arba prastai.
- Naudojimas per mobiliuosius įrenginius – norint, kad mobiliuosiuose įrenginiuose būtų įvertinta „Gera“ būsena, mobiliojo ryšio URL neturi būti jokių klaidų.
- HTTPS naudojimas – puslapiai turi būti aptarnaujami per HTTPS, kad „Google“ paieškoje būtų „geras“ puslapio reitingas.
Saugumo problemų ataskaita
Saugos problemų ataskaitoje pateikiama bet kokia informacija, kuri gali reikšti, kad į jūsų svetainę buvo įsilaužta arba ji veikia įtartinai ir gali pakenkti lankytojui.
„Elgdamasi įtartinai“, „Google“ traktuoja kaip sukčiavimo atakas ir kenkėjiškų programų diegimą lankytojo kompiuteryje.
Jei jūsų puslapyje iškilo saugos problema, paprastai paieškos rezultatuose bus įspėjamoji etiketė arba įspėjamasis “pop-up”, kai lankytojai bando atidaryti puslapį.
Yra trys saugumo problemų kategorijos:
- Nulaužtas turinys – jūsų svetainės turinys, paskelbtas be jūsų leidimo.
- Kenkėjiška / nepageidaujama programinė įranga – įranga, sukurta siekiant pakenkti lankytojo įrenginiui.
- Socialinė inžinerija – pavojingas turinys, dėl kurio lankytojai gali imtis rizikingų veiksmų (pvz., atskleisti asmeninę informaciją).
Rankiniai veiksmai
Šioje ataskaitoje rodoma, ar jūsų svetainėje buvo atlikti neautomatiniai veiksmai dėl iškilusių problemų.
Kitaip tariant, ar yra kokių nors puslapių, kurie neatitinka „Google“ žiniatinklio (angl. Webmaster) valdytojo kokybės gairių, o tai lemia draudimus/blokavimus paieškos rezultatuose.
Jei vieną iš jūsų puslapių paveiks rankinis veiksmas, gausite pranešimą „Google Search Console“ pranešimų centre.
Nuorodų ataskaita
Nuorodų ataskaitoje rodomos visos nuorodos, nukreipiančios į jūsų svetainę.
Tačiau turėtumėte žinoti, kad šioje ataskaitoje nerodoma, kurios nuorodos turi įtakos jūsų svetainės paieškos rezultatų pozicijoms.
Vietoj to, dėmesys sutelkiamas tik į nuorodas, kurios nepadeda nustatyti SERP reitingo.
Ataskaitoje yra stulpeliai – išorinės ir vidinės nuorodos.
Išorinėms nuorodoms pateikiamos trys ataskaitos, įskaitant dažniausiai susietus puslapius, svetaines, kuriose dažniausiai pateikiamos nuorodos, ir dažniausiai susietą tekstą.
Vidinėms nuorodoms pateikiama tik viena ataskaita – populiariausių nuorodų puslapiai.
Kiekvienoje iš šių ataskaitų yra vartai į papildomus rezultatus, kuriuos spustelėjus galima peržiūrėti.
Pavyzdžiui, jei išplėsime ataskaitą „Dažniausiai susieti puslapiai“, galėsime matyti populiariausius tikslinius puslapius (dažniausiai nukreiptus puslapius iš svetainės).
Naudokite „Google Search Console“ paskyrą!
Indeksuotų puslapių nustatymas, kokybiškų nuorodų, kurios pagerina jūsų reitingą, radimas, populiariausių raktinių žodžių nustatymas… „Google Search Console” yra puikus nemokamas SEO įrankis, kurį galite turėti ir naudoti!
Tačiau turime paminėti, kad tai turbūt yra vienas iš sunkiausių įrankių, kuriuo reikėtų išmokti naudotis.
Net su tiek daug vertingų įžvalgų, jų radimas ir suskirstymas į kategorijas gali jaustis tarsi blaškymasis labirinte nežinant, kurį posūkį pasirinkti.
Jau nekalbant apie tai, kad visi duomenys yra išbarstyti įvairiuose skirtukuose ir užklausose, o tai dar labiau apsunkina.
Bet ar tai reiškia, kad turėtumėte atsisakyti įžvalgų, kurios gali smarkiai pagerinti jūsų SEO strategiją?
Visiškai ne!
Geriau susisiekite su mumis ir mes jums padėsime!
Esame visų skaitmeninių paslaugų rinkodaros įmonė ir mūsų apdovanojimus pelniusi ekspertų komanda padės jums ne tik pritaikyti „Google Search Console” į savo verslo valdymo procesus, bet ir pagal poreikius sudarysime jūsų verslui pritaikytą SEO strategiją.