Tyrimai atskleidžia, kad smulkus verslas be dirbtinio intelekto konkurencines kovas pralaimės
Apie dirbtinį intelektą dažniausiai kalba didelės įmonės, pasauliniai tinklai, žinomi prekės ženklai. Bet kas vyksta smulkiojo ir vidutinio verslo lygyje? Ar ten jau naudojamas DI? Kaip smulkios įmonės visame pasaulyje integruoja DI į savo veiklas ir kokias rizikas mato?
88 proc. smulkių ir vidutinių verslų (SVV) visame pasaulyje įdiegė bent vieną dirbtinio intelekto (DI) sprendimą, bet nepakankama infrastruktūra, nesutvarkyti duomenys ir saugumo spragos trukdo pasiekti maksimalios DI vertės. Tokius duomenis atskleidė „Pax8“ pasaulinė apklausa.
„Kiek procentų SVV Lietuvoje jau bando diegti DI sprendimus, pasakyti sunku, bet šiemet nemažai keliavau po šalies miestus, pasakodamas apie DI įrankius, ir susidariau įspūdį, kad noro diegti DI yra, bet žinių, kaip tai daryti, ir laiko aiškintis stinga. Negana to, pastebima ir tai, kad smulkūs verslai dažnai nesupranta, jiems nepavyksta įvertinti, kokią vertę investicija į DI sprendimus gali atnešti. Tiesa, ir vienas „Gartner“ tyrimų liudija tą patį: pagrindinė kliūtis, trukdanti įsisavinti dirbtinį intelektą, yra sunkumai įvertinant ir suprantant dirbtinio intelekto kuriamą vertę. Ši problema pranoksta kitas kliūtis, tokias kaip talentų trūkumas, techniniai sunkumai, su duomenimis susijusios problemos ir pasitikėjimas dirbtiniu intelektu“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Pasak A. P. Girčio, pasaulinė SVV trajektorija diegiant DI nuteikia optimistiškai, tačiau nežinodami, ko norime iš DI, vertės nesukursime: „DI įrankiai smulkiam ir vidutiniam verslui tikrai gali sukurti neįtikėtinai didelę vertę. Pavyzdžiui, kalbant apie nedideles el. parduotuves, jose, naudojantis DI įrankiais, galima automatizuoti daug veiksmų, personalizuoti pasiūlymus ateinantiems potencialiems pirkėjams, analizuoti didelius kiekius duomenų ir pagal juos priimti sprendimus dėl verslo strategijos. Vis dėlto dažniausiai tai daryti šiandien yra pajėgios tik didžiosios įmonės, nes tam reikia žinių, laiko ir investicijų, o kaip atlikti mažus pakeitimus su DI, SVV dažnai neturi kompetencijų. Deja, jei SVV nepradės prasmingai naudoti DI, tikėtina, kad netolimoje ateityje konkuruoti su tais, kurie integravo DI sprendimus, bus labai sudėtinga“.
„Pax8“ tyrimo ataskaitos duomenimis, daugiau nei 80 procentų apklaustų mažų ir vidutinių įmonių pripažįsta, kad dirbtinio intelekto diegimo ignoravimas gali pakenkti jų konkurencinei pozicijai, o beveik pusė (49 proc.) pripažino, kad nesugebėjimas žengti koja kojon su dirbtinio intelekto diegimu sumažins jų konkurencingumą.
„Smulkūs ir vidutiniai verslininkai pasaulyje jau jaučia, kad darosi vis sunkiau konkuruoti su įmonėmis, kurios pilnai įsidiegė DI sprendimus savo veikloje ir kuo toliau, tuo tai tik aštrės. Ir net jei Lietuvoje to atotrūkio tarp verslo su DI ir verslo be DI sprendimų dar nejaučiame, tai tikrai yra netolima ateitis. Pavyzdžiui, kalbant apie internetinius verslus, kur klientams svarbiausia itin patogi pirkėjo kelionė el. parduotuvėje, kur prioritetą žmonės teikia personalizuotoms žinutėms, suasmenintiems pasiūlymams, atsirandantiems laiku ir vietoje, vienareikšmiškai laimės ta el. parduotuvė, kurioje šiuos darbus automatiškai atlieka DI įskiepis, programa.
Smulkiam verslui neapsimoka savarankiškai programuoti įskiepių, diegti jų į savo el. parduotuvę, ką daro el. komercijos gigantai, bet smulkus verslas gali gana pigiai ir paprastai visa tai padaryti naudojantis dirbtinio intelekto sistemomis. Tai kuriame savo klientams pagal jų poreikius, nors ir nesame IT bendrovė, bet šiandien yra nemažai būdų kaip suprantant esminius principus ir naudojantis prieinamomis programomis galima susikurti, pavyzdžiui, virtualų el. parduotuvės DI patarėją, kuris analizuoja kliento pirkimo istoriją, išlaidas ir pagal tai realiu laiku teikia jam suasmenintus pasiūlymus“, – komentuoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
96 proc. šios apklausos dalyvių pripažįsta, jog yra pasirengę per ateinančius 12 mėnesių įsigyti daugiau dirbtinio intelekto sistemų ir įrankių ,o 64 procentai teigia, kad planuoja didinti DI naudojimo mastus per ateinančius 24 mėnesius. Apklausos dalyviai pažymi, kad tokios aktyvios investicijos į DI yra nulemtos noro pagerinti rezultatus, greičiau prisitaikyti prie rinkos pokyčių, mažinti sąnaudas ir pradėti veikti naujose rinkose.
„Tai, kad net 96 proc. šios apklausos dalyvių pripažįsta, jog yra pasirengę per ateinančius 12 mėnesių įsigyti daugiau dirbtinio intelekto sistemų ir įrankių, aiškiai rodo, jog DI smulkiam ir vidutiniam verslui yra gyvybiškai svarbus, norint neprarasti klientų. Tokios tendencijos yra pasaulyje, jas privalome sekti ir žinoti, nes tik taip galime Lietuvoje laiku įšokti į greitai važiuojantį DI traukinį. Dirbtinis intelektas jau padarė pirminį lūžį pasaulyje, dabar atėjo laikas adaptuotis ir pradėti naudoti, suvokiant, kad ateityje be šios technologijos neišliksime“, – sako Aurimas Paulius Girčys.
APG MEDIA siūlo holistinius, verslo augimą skatinančius skaitmeninės rinkodaros sprendimus.
Siekdami išlikti lyderiais skaitmeninės rinkodaros srityje, nuolat plečiame savo paslaugų spektrą. Pagrindinės mūsų teikiamos paslaugos yra šios:
Profesionalus Meta reklamos valdymas, kad ji suteiktų maksimalią investicijų grąžą (angl. ROI)
Specialiai pritaikytos Google reklamos, skirtos matomumui Google paieškoje didinti
SEO technikos, padedančios gerinti raktažodžių pozicijas paieškos sistemose
Profesionalūs LinkedIn reklamos sprendimai, padedantys augti B2B verslui
Pilna Google Analytics 4 konfigūracija geresniam duomenų rinkimui
Gaukite aukštos kokybės nuorodas į savo svetainę ir didinkite jos populiarumą