⚠️ Atsargiai: saugokitės sukčių. Apgaulingos žinutės yra siunčiamos mūsų vardu. Neinicijuojame kontaktų per susirašinėjimo programėles. Darbo šiuo metu nesiūlome niekam. Būkite atsargūs. 🚫 #StayAlert

D. Pauliukonis – e-komercijos strategijų skirtumai tarp didžiųjų žaidėjų ir startuolių

Pauliukonis

2021 m. konferencijoje E-komercija 2021 dalyvavo Dovydas Pauliukonis – Knygos.lt CEO. Praeityje D. Pauliukonis dirbo su tokiais Lietuvos e-komercijos gigantais kaip Kesko Senukai, Barbora ir Greitai.lt. Savo pranešime, kartu su Vytautu Vorobjovu, jis aptarė e-komercijos strategijų skirtumus tarp didžiųjų žaidėjų ir startuolių, Knygos.lt kelią bei “inhouse vs. outsource” pliusus ir minusus e-komercijoje. Po pranešimo kelis papildomus klausimus uždavė „APG Media“ darbuotoja Karolina Slovcovaitė.

1. Turite labai daug patirties tiek su e-komercijos gigantais, tiek pradedant savo verslą. Kokie yra pagrindiniai skirtumai tarp didelių parduotuvių ir tarp mažų, dar tik pradedančių e-komercijos verslų?

Mažam verslui tenka daryti nevien tau priklausančius darbus. Atrodo mažame versle ateisi, sedėsi ir visi kiti darys, bet taip nėra. Turi viską daryti pats, prisidėti, žinoti procesus nuo A iki Z. Tikrai tenka padirbėti visose srityse. Be abejo, biudžetas taip pat mažesnis, tad dėl to tenka daug dalykų daryti pačiam. Didelėje įmonėje yra kiti biudžetai, gali samdyti kompetencijas, eiti profesionalesniu keliu, turėti mažiau klaidų.

2. Ar yra kažkokios savybės, kurias maži verslai gali išnaudoti savo naudai? Galbūt jie gali apžaisti didesnį verslą?

Dideli žaidėjai kartais eina plačiai ir nori daug apimti. Jie eina lėtai. Mažo verslo privalumas yra tai, kad gali daug ekspermentuoti, bandyti, pasiimti tam tikrą specifinę nišą. Šiais laikais būtent ir reikia orentuotis į nišą, tapti geriausiu, kad ir mažoje nišoje. Plečiantis į kitas šalis, nišos dydis gali taip pat kisti. Greitai priimami sprendimai ir greitas judėjimas yra didžiausias mažo verslo privalumas.

3. Kokias verslo administravimo ir augimo funkcijas rekomenduotumėt laikyti įmonės viduje, o ką “outsourcinti”, ieškoti pagalbos?

Priklauso nuo projekto dydžio. Jei yra gera idėja ir norime ją realizuoti, reikia daryti patiem ką galime, o ko trūksta nusisamdyti. Vėlgi, kadangi visko pats nepasidrysi, IT galima imti iš išorės, tas pats su rinkodara ir logistika. Šiais laikais yra geriausia testuoti savo idėją ir imti tai, kas ką turi geriausią – kas turi geriausią performance sritį, sandelius, IT. Nebūtina rinktis dideles įmones. Vienu segmentu galima didesnes, kitu mažesnes ar netgi vieno žmogaus paslaugas. Svarbu turėti produkto vadovą, kuris rūpinsis pačiu procesu, produktu. Visa kita priklauso nuo produkto tipo. Šiais laikais tikrai galima ieškoti pagalbos išorėje.

4. Kokia buvo geriausia pamoka, kurią išmokote su Knygos.lt projektu?

Vėlgi, galbūt tikėjimas tos pačios nišos galia. Knygos yra niša, pakankamai konservatyvi, nes šiuo metu vyruoja “ai kas čia dar skaito šiais laikais” mąstymas. Tačiau toks mąstymas nėra tiesa. Svarbiausia orentuotis būtent į specifinę nišą ir būti tos nišos nr.1 žaidėju. Turint tokį tikslą, visi kiti komponentai susideda į vietas patys.

5. Neseniai paleidote prekybą skaitytomis knygomis. Gal galite atskleisti paslaptį, kas jus įkvėpė šiai idėjai? Ar tai buvo pasaulinės tendencijos?

Viskas yra prioritetų klausimas. Ankščiau skaitytos knygos sudarydavo tik kelis procentus visų knygų pardavimų, tad nesinorėjo pulti ir greitai viską pradėti. Tačiau, kai pradėjome matyti tendencijas, ypač tvarumo – sekančio knygos gyvenimo -, nutarėme, kad pravartu fokusuotis į šią sritį. Pirminę versiją buvome pasileidę visai seniai, tačiau dabar visą tai perdarome ir pasiūlysime jau kokybiškesnę paslaugą. Mintys buvo pakankamai senos, tačiau tik dabar atsirado realizacija šiai idėjai.

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *