⚠️ Atsargiai: saugokitės sukčių. Apgaulingos žinutės yra siunčiamos mūsų vardu. Neinicijuojame kontaktų per susirašinėjimo programėles. Darbo šiuo metu nesiūlome niekam. Būkite atsargūs. 🚫 #StayAlert

Google Ads ir SEO: ką pasirinkti?

google maps
karolis

Karolis Kiniulis

Kai kalbame apie paieškos sistemas, galime išskirti du rezultatų iškėlimo būdus – mokamus skelbimus ir organiškai iškeltą turinį. Pastarasis dar apibrėžiamas kaip paieškos sistemų optimizavimas. Šiame įraše aptarę abu paieškos rezultatų iškėlimo būdus atskleisime kiekvieno stipriąsias ir silpnąsias puses.

Užbėkime įvykiams už akių ir atskleiskime pagrindinę šio įrašo mintį – norint turėti stiprią skaitmeninės rinkodaros strategiją, būtina naudoti abu paieškos rezultatų iškėlimo būdus.

Jeigu abejojate paieškos sistemų galia, pateikiame keletą faktų:

  • 93% visų interneto vartotojo patirčių prasideda paieškos sistemose.
  • Google kiekvieną sekundę gauna 63,000 užklausų.
  • Daugiau nei 90% paieškų įvyksta Google platformoje.
  • 75% vartotojų nepasiekia antrojo paaieškos rezultatų puslapio.

Paieškos sistemų optimizavimas (SEO)

Organinės paieškos rezultatams iškelti naudojamas paieškos sistemų optimizavimas, kuris pagrįstas „Google“ pozicijų reitingavimo faktoriais. Šiandien dauguma interneto vartotojų puikiai žino SEO terminą, tačiau retas, kuris apie tai turi gilesnį supratimą ar yra su tuo susidūręs.

SEO skirstomas į du pagrindinius tipus – vidinį ir išorinį.

Vidinis yra tinklapio vidinės struktūros ir turinio optimizavimas, stengiantis viską konkretizuoti tam tikriems paieškos raktažodžiams, išlaikant aukštos kokybės turinį. Tai atliekama sutvarkant metaduomenis, paveikslėlių ar nuorodų aprašymus, puslapių ir URL pavadinimus, užtikrinant svetainės saugumą, našumą ir greitį, bei atliekant daug papildomų veiksmų.

Išorinis SEO yra nemažai laiko ir pastangų reikalaujantis procesas – svetainės populiarumo ir autoriteto auginimas kituose tinklapiuose. Paprastai tariant – siekiama užtikrinti, kad mūsų svetainė būtų kuo daugiau minima kitose interneto platformose, bei kad jose būtų įdėtos nuorodos (backlinks) į Jūsų svetainę. Kuo populiaresnis mūsų tinklapis bus kitur, tuo didesnį autoritetą mūsų svetainė turės paieškoje ir bus konkurencingesnė. 

Atlikus vidinę ir išorinę svetainės optimizaciją, galima daug kartų padidinti svetainėje besilankančių vartotojų srautą.

Google Ads

Apie mokamus paieškos skelbimus jau tikriausiai žinote, o gal netgi esate patys juos išbandę. Jie leidžia lengvai ir greitai iškelti norimą tinklapį paieškos sistemose, kai vartotojas paieškos sistemoje įveda tam tikrus raktažodžius. Įmonės arba fiziniai asmenys, kurie nusprendžia reklamuotis Google paieškoje, nemoka už reklamos parodymus. Perkant reklamą Google paieškoje mokate tik tada, kai vartotojai paspaudžia Jūsų skelbimą.

Tačiau, jeigu raktažodis yra populiarus ir konkurencingas, tai kainuoja ir gali stipriai paploninti piniginę. Šioje vietoje gali iškilti klausimas – į kurį paieškos rezultatų iškėlimo būdą turėtume nukreipti savo dėmesį?

google

Pateikiame kiekvienos iš jų pagrindines stiprybes ir silpnybes.

SEO stiprybės

Patikimumas. Kuo aukščiau rezultatas rodomas organinėje paieškoje, tuo informacija ten yra patikimesnė ir labiau atitinka nurodytą paieškos frazę. Tai suvokdami vartotojai dažniau linkę paspausti aukščiau esančią nuorodą.

Aukštas reitingas. SEO optimizaciją atliekančios įmonės turi gerai išmanyti turinio rinkodaros principus. „Google“ reitingavimo sistema sudėtinga ir labai griežta, todėl, jeigu tam tikras turinys patenka į top 5 paieškos rezultatus, jis yra itin aukštos kokybės.

Ilgaamžiškumas. Aukštą reitingą turintis turinys paieškos rezultatuose išlieka ilgą laiką. Tokiu atveju įgyjamas  „autoriteto“ statusas ir auginamas paieškos sistemų bei vartotojų pasitikėjimas.

Aukštas CTR. Ne paslaptis, jog vartotojai neretai linkę ignoruoti mokamos reklamos rezultatus ir spausti ant organinės paieškos rezultatų, todėl jie pasižymi aukštu paspaudimo procentu (CTR).

SEO silpnybės

Laikas. Norint, kad turimas internetinis puslapis iškiltų paieškos sistemos rezultatuose, prireiks nemažai laiko resursų ir pastangų. Organinėje paieškoje rezultatas matomas tik po kelių mėnesių, kartais gali prireikti net ir keletos metų!

Resursai. Tam, kad būtumėte gerai reitinguojamas paieškoje, reikia gero turinio bei SEO įgūdžių. Todėl gali prireikti nemažai finansų ieškant, kas sukurtų gerą turinį, o po to viską optimizuotų ir prižiūrėtų. Jeigu visą tai sugebate padaryti pats, tuomet tai pareikalaus nemažai laiko resursų.

Mokamų skelbimų stiprybės

Laikas. Visiškai atvirkščiai nei organiškoje paieškoje, puslapis atsidurs pirmuosiuose paieškos rezultatuose iš karto, kai tik pradėsite mokėti už reklamą.

Targetinimas. Mokama paieška suteikia itin dideles galimybes taikantis į specifinę auditoriją. Galima pasirinkti vartotojų vietovę, demografinius duomenis, pomėgius ir dar daug kitų. Taip pat skelbimus galima itin tiksliai nukreipti pagal ieškomus raktažodžius.

Aukštas CTR. Šis punktas galioja tik tuo atveju, jeigu paieškos reklamoje teisingai nurodyti raktažodžiai ir sukurtos patrauklios reklamos – siūloma tai, kas reikalinga vartotojui, tai garantuos didelį paspaudimo procentą.

Mokamų skelbimų silpnybės

Kaštai. Kuo konkurencingesnis ir dažniau ieškomas raktažodis, tuo brangiau kainuos jo pirkimas. Taip pat nemažai pinigų yra iššvaistoma prastai optimizuojant reklamos rodymą – vartotojams, kurie paspaudžia ant nuorodos, tačiau ten pasirodžiusi informacija jiems būna neaktuali arba nesudomina. 

Momentiškumas. Vienas iš pagrindinių mokamos paieškos minusų – tik nustojus mokėti pinigus Jūsų puslapis nebebus rodomas paieškoje.

Mažas patikimumas. Kaip ir minėta aukščiau, vartotojai dažnai linkę ignoruoti mokamas reklamas ir pereiti tiesiai prie organiniu būdu rodomu rezultatų.

Daugumai besireklamuojančių prekės ženklų naudingiausia naudoti abiejų paieškos rezultatų iškėlimo derinį. Mokami skelbimai gali padėti išsibandyti tam tikrus raktažodžius prieš juos optimizuojant ilgalaikį rezultatą užtikrinančiais SEO būdais. Aukšti organinės paieškos reitingai atspindės verslo patikimumą ir ilgalaikiškumą, o mokama paieška padės padidinti pardavimus, kai orientuojamais į specifinius vartotojus.

Pasidalinkite įrašu

One Comment

  1. […] (šiuo atveju PPC arba pay-per-click reklama) sudaro didelę daugelio SERP dalį. Organinės paieškos rezultatai skiriasi nuo reklamos tuo, kad jie yra išdėstyti pagal paieškos variklio natūralų reitingavimo algoritmą, o ne […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *