SEO Pokyčiai Užtikrinantys Pranašumą Ateityje

APG media SEO projektų vadovė Rūta Matonytė

SEO tai procesas, kurio tikslas yra didinti vartotojų srautą į jūsų svetainę iš organinės paieškos. SEO susideda iš dviejų pagrindinių dalių. Vidinis SEO – svetainės vidinė higiena, į kurią įeina kategorijų aprašymai, vidinės nuorodos, paveikslėliai, vidiniai tinklaraščio straipsniai. Išorinis SEO – visi darbai svetainės išorėje, tai gali būti atgalinės nuorodos, straipsniai išoriniams portalams, įrašai socialiniuose tinkluose. 

SEO gali ne tik padidinti vartotojų srautą, bet ir pagerinti verslo reputaciją, kadangi daugelis žmonių vis labiau pasitiki organine, tikra paieška. Tai svarbu tiek ir pradedantiesiems verslams, tiek brandiems verslams ir tiems, kurie nori prikelti savo svetainę antram gyvenimui.

Ko tikėtis iš SEO artimiausiu metu? 

1.Kokybės vertintojų gairės ir E-A-T principas.

E-A-T reiškia ekspertiškumą, autoritetą ir patikimumą. Pagal šiuos tris kriterijus Google vertina jūsų svetainę ir tikrina, ar ji yra kokybiška. Tai kaip užtikrinti kokybę? Pagrindiniai žingsniai: 

  • Klientų poreikiai. Nusistatykite kliento portretą ir supraskite, ko jam reikia.
  • Vartotojų paieškos ketinimų tyrimai. Atlikite tyrimus, kurie padės nustatyti vartotojų kelionę, kaip ir kokios informacijos jie ieško.
  • Tyrimų rezultatai. Atlikus tyrimus remkitės rezultatais ir kurkite turinį, atsižvelgiant į tyrimų rezultatus.

2.Dirbtinis intelektas. 

Kaip žinoma, dirbtinis intelektas naudojamas daugelyje sferų, SEO – ne išimtis. SEO šiuo metu naudoja dirbtinį intelektą tekstinėje ir balso paieškoje, turinio kūrime bei raktažodžių paieškoje.

Į ką svarbu atkreipti dėmesį – Google dirbtinio intelekto algoritmą “RankBrain”. Ekspertų nuomone, būtent šis algoritmas darys didelę reikšmę Google paieškos rezultatams. Pagrindiniai rodikliai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį, norint tinkamai optimizuoti SEO algoritmui “RankBrain”:

  • Paspaudimų rodikliai;
  • Svetainėje vartotojų praleistas laiką.

Šiuos duomenis galite gauti iš SEO įrankių, kurie leis įvertinti šiuos rodiklius ir atitinkamai redaguoti turinį, kad jūsų svetainė atitiktų dirbtinio intelekto algoritmą. 

3.Semantiškai susiję raktiniai žodžiai.

Semantiškai susiję raktiniai žodžiai, kitaip tariant – antriniai raktažodžiai. Daugelis SEO specialistų pagrindinį dėmesį, iki šiol, skyrė pirminiams raktažodžiams, tačiau nuo šių metų, vis didesnę svarbą įgis ir antriniai raktažodžiai. Todėl stebint raktažodžių pozicijų pokyčius, svarbu įvertinti ne tik pirminių raktažodžių rezultatus, tačiau ir antrinių. 

4.Balso paieška. 

Remiantis naujausiais duomenimis, nuo šių metų balso paieška naudosis daugiau nei 55% vartotojų. Vertinant 2020 metų rezultatus, 50% vartotojų naudojosi balso paieška, 19% naudojosi telefone esama programėle ‚Siri‘, ir 55% paauglių ir 44% suaugusių naudoja balso paiešką kiekvieną dieną. Šiuo metu, balso paieška labiau aktuali klientams, kurie orientuojasi į užsienio rinką, kadangi balso paieška veikia naudojant  angliškas frazes. Didėjant balso paieškos vartojimo procentams, nekyla abejonių, kad greitu metu balso paieška taps svarbi ir klientams, besiorientuojantiems į Lietuvos rinką. 

5.Nulinio paspaudimo paieškos.

Nulinio paspaudimo paieškos – ypatingai mažai aptarinėjama ir viena naujausių tendencijų, kuri taps išties aktuali. Kas yra nulinio paspaudimo paieškos? Ieškant tam tikro klausimo, Google paieška išmeta atsakymą pačioje paieškoje, todėl vartotojui nereikia eiti į svetainę, kad gautų norimą atsakymą. Kodėl užklausos ne visada baigiasi paspaudimu?

  • Žmonės linkę ieškoti greitų faktų, 
  • Žmonės nori gauti tikslią ir greitą informaciją;
  • Google vartotojams dažnai pasiūlo eiti tiesiai į programėlę, o ne į svetainę. 

6.Atgalinės nuorodos.

Atgalinės nuorodos – nuorodos kituose portaluose, kurios veda vartotoją į jūsų svetainę. Atgalinės nuorodos visada buvo labai svarbios ir bus vis svarbesnės ateityje. Remiantis naujausiais duomenimis, 91% viso pasaulio puslapių dažnai nesulaukia natūralaus srauto, nes neturi kokybiškų atgalinių nuorodų. Svarbu suprasti, kad atgalinių nuorodų nauda labiausiai priklauso nuo jų kokybės. Turėjimas daug atgalinių nuorodų iš žemo įvertinimo portalų gali pakenkti verslui, todėl klientams siūlome rinktis mažesnį kiekį, bet kokybiškas atgalines nuorodas.

7.Nuomonės formavimas.

Nuomonės formavimas, angl. “Social proof’ – tai siekimas parodyti vartotojui, ką apie jus mano kiti žmonės. Kaip tai padaryti?

  • Atsiliepimai, reitingavimas, klientų rekomendacijos;
  • Aktualūs klausimai, atsakymai;
  • Įrašai socialiniuose tinkluose.

Kodėl tai svarbu? Įmonė neturinti jokios informacijos internete – atsiliepimų, soc. Įrašų, DUK – neretai atrodo nepatikima. Priešingu atveju, įmonė turinti daug informacijos apie prekes/paslaugas, patrauks daugiau vartotojų, kadangi jie bus labiau linkę įsigyti prekę ar paslaugą. Svarbu, kad klientai rastų kuo daugiau informacijos apie jus ir galėtų formuoti teigiamą nuomonę.

8.Google algoritmai. 

Šių metų birželio mėnesį įvyko Google experience algoritmo atnaujinimas, po kurio svetainės užkrovimo greitis, interaktyvumas su vartotoju, turinio kokybė bei stabilumas įgavo didesnę svarbą. Prieš tai svarbu buvo pritaikyti svetainę mobiliesiems telefonams bei užtikrinti saugumą, tačiau dabar visa svarba linksta į interaktyvumą ir turinio kokybę. Todėl kuriant turinį, svarbu atsižvelgti į naujo algoritmo vertinamus rodiklius. 

9.Youtube.

Kaip ir balso paieška taip ir vaizdinė paieška įgauna vis didesnę svarbą. Galime pastebėti, jog ieškant tam tikros užklausos, Google dažnai suteikia begalę video įrašų, kuriuose galima gauti visą reikiamą informaciją. Tad jei turite Youtube kanalą, siūlome būtinai jį išnaudoti. Būtina nepamiršti tvarkingo aprašymo, tikslinių raktažodžių ir nuorodų į jūsų svetainę. 

Apibendrinant, linkime visuomet siekti pranašumo, domėtis tendencijomis, nepamiršti E-A-T principo, kokybiškumo, domėtis savo klientais ir jų poreikiais. Turėdami didelį žinių bagažą, bandant pritaikyti naujausias tendencijas savo verslui – tikrai būsite viena koja priekyje savo konkurentų.

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *