Sausainukų Saga: Kontaktų Generavimas

APG media projektų vadovė Karolina Slovcovaitė

Kas tie sausainukai? Tai yra kodo gabaliukai, talpinami jūsų naršyklėje, kurie renka informaciją apie jūsų naršymo patirtį (IP adresas, įrenginys, kurį naudojate, kokius puslapius peržiūrėjote, kiek kartų, kiek laiko užtrukote svetainėje). Sausainukai yra skirstomi į dvi rūšis:

  • Pirmosios šalies – renka duomenis apie jus vienoje svetainėje.
  • Trečiosios šalies – renka duomenis apie jus skirtingose svetainėse. To pavyzdys – reklamos platformų naudojami sekimo būdai, pavyzdžiui Google Analytics, Facebook Pixel ir t.t. 

Šiemet Apple nusprendė apriboti trečiosios šalies sausainukų renkamą duomenų kiekį, o nuo kitų metų Google žada savo Chrome naršyklėje taip pat atsisakyti trečiosios šalies slapukų. 

Ko tikėtis slapukams sumažėjus?

Pirmoji grėsmė – remarketingo auditorijų sumažėjimas ir mažesnis tikslumas. Remarketingo auditorijos yra vienos iš efektyviausių auditorijų, generuojančių didžiausią reklamos investicijų grąžą, ir jų sumažėjimas yra vienas skaudžiausių smūgių, kuris gali mus ištikti. Dėl to gali sumažėti ir kitų auditorijų tikslumas, kurios yra kuriamos būtent pasinaudojant tomis remarketingo auditorijomis. Pvz. panašių vartotojų auditorijos.

Kaip vartotojai, naršydami internete matysite mažiau aktualias reklamas. Reklamos platformos neturės kaip identifikuoti pvz., kad jau įsigijote tam tikrą produktą ir kad tokia reklama kaip “grįžkite į krepšelį” jums nebėra aktuali. 

Neteksime dalies informacijos apie vartotojo kelionę. Vartotojo kelionė trunka tikrai ilgiau nei vieną dieną ir joje dalyvauja daugiau nei vienas kanalas. Yra tikimybė, kad informacijos apie tai, kokie kanalai pradėjo vartotojo kelionę ar koks kanalas pagyvino vartotojo norą įsigyti tam tikrą prekę ar paslaugą, surinksime mažiau. Tai reiškia, kad mums reikės užsiimti ‘būrimu iš kortų’ ir pasitelkti antraeiles metrikas. 

Kaip užtikrinti pardavimų augimą ateinančiais metais? 

Į pagalbą reikės pasitelkti pagalbininkus – kontaktus, kurie padės sukurti ilgesnį ir gilesnį ryšį su tiksline auditorija. Tai padės padidinti vidutinę krepšelio vertę ir vartotojo sukuriamą vertę jo gyvavimo laikotarpiu. Gerinant šias metrikas jūsų verslas galės toliau augti. Tam kad surinktume šiuos kontaktus, reikalingi kontaktų magnetai:

  • Nuolaida. Suteikite nuolaidą, kad vartotojas paliktų savo kontaktus. Dažniausiai tai vyksta užsiregistruojant naujienlaiškiui.
  • Dovana. Tiek B2B, tiek B2C verslai gali pasiūlyti dovaną ar tai būtų produktas, ar nemokamas produkto ar paslaugos išbandymas.
  • Konsultacija. Taip ar ne formos klausimai, odos tipo testai, produktų pasiūlymas, konsultacijos dėl baldų dizaino.
  • Edukacinis turinys. Vartotojams galite pasiūlyti jį už kontaktus arba sumokėjus nedidelę sumą. Sukuria ne tik pridėtinę vertę, bet ir suteikia sprendimą į vartotojo problemą. Įvairūs moksliniai tyrimai, mokymai.
  • Renginiai, webinarai, gyvos transliacijos. Galimybė bendrauti su potencialiais klientais, produktų pristatymas. Gali būti mokami arba nemokami.
  • Bendruomenės kūrimas. Aktuali specifinė tema, Facebook, Linkedin grupės. Vertė potencialiems klientams ir jūsų verslui, kadangi galėsite pažinti klientą iš arčiau.

Papildomos priemonės kontaktų rinkimui

Facebook. Lead generation reklama – tokia forma, kurią vartotojas gali užpildyti vieno mygtuko paspaudimu. Dažnai B2B atstovai skundžiasi, kad Facebook generation reklamos generuoja blogos kokybės kontaktus. Sprendimas – užduoti papildomus klausimus. Galite užduoti atvirus ir uždarus klausimus, kurie atfiltruos netiklsinius vartotojus bei leis geriau pažinti jūsų tikslinę auditoriją. 

Kiti Facebook kontaktų rinkimo būdai – paspaudus ant reklamos atidaromas Messenger langas komunikacijai, paspaudus ant reklaminio skelbimo vartotojas iškart gali paskambinti jums. Geroji pusė – lengvai pradedamas pokalbis ir jums lieka vartotojo kontaktas tolimesniam ryšio palaikymui.

Kitas būdas – Facebook puslapio žinučių funkcijos sutvarkymas. Nedaug kas žino apie automated response funkciją, bet ji jums leidžia, atėjus vartotojui į jūsų svetainę ir paspaudus ant susirašinėjimo funkcijos, pateikti jam dažniausiai užduodamus klausimus ir atsakymus. 

Linkedin – lygiai taip pat kaip Facebook, Linkedin turi lead generation formas, kurios veikia labai panašiai – vieno mygtuko paspaudimu vartotojas gali palikti jums komentarą. Yra keli reklamos formatai kurie simuliuoja susirašinėjimą ir suteikia galimybę turėti automatizuotą pokalbį su šimtais vartotojų vienu metu. Skatiname B2C verslus nebijoti ateiti į Linkedin ir ten ieškoti kontaktų, reklamuoti savo prekes ir paslaugas, nes ten susidursite su mažesne konkurencija ir galimai pasieksite nemažą tikslinę auditoriją.

Svarbu atsiminti ir savo paties svetainę. Anksčiau naujienlaiškių registracijos formos slėpdavosi svetainės apatinėje antraštėje, na o dabar jos turėtų būti pačiame viršuje, o dar geriau – atsirastų puslapyje vos vartotojui atėjus į svetainę. Svarbu, kad mygtukai, inicijuojantys kontaktų formos užpildymą, būtų lengvai pasiekiami visos kelionės metu. Visa informacija turėtų būti lengvai randama vienoje, gerai matomoje vietoje.

Nepamirškite ir savo socialinių tinklų paskyrų, kurios tampa vis labiau interaktyvios. Tiek Facebook, tiek Instagram paskyros yra puikios platformos dalintis ekspertiškumu ir kurti papildomą vertę jūsų klientams. 

Galiausiai, įvairios programėlės, kuriose interaktyviai ir pasitelkiant virtualią realybę, vartotojai gali išmėginti prekes ir paslaugas nepalikdami namų. Nebūtina kurti sudėtingas programėles – jos jau egzistuoja, tad galima bendradarbiauti, rasti partnerių ir integruoti jūsų paslaugas ir produktus į tas programėles.

Jei pasikliausite savo ekspertiškumu ir jei surinksite komandą, kuri seks jūsų pėdomis, sausainukų ribojimas nebus didelė problema ir galėsite toliau sėkmingai auginti savo verslą.

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *