⚠️ Atsargiai: saugokitės sukčių. Apgaulingos žinutės yra siunčiamos mūsų vardu. Neinicijuojame kontaktų per susirašinėjimo programėles. Darbo šiuo metu nesiūlome niekam. Būkite atsargūs. 🚫 #StayAlert

A. Davydauskas – Kaip aš nustojau jaudintis ir pamilau algoritmą

Davydauskas

2021 m. konferencijoje E-komercija 2021 dalyvavo Andrius Davydauskas – skaitmeninės rinkodaros įmonės APG Media projektų vadovas. Savo pranešime jis pristatė reklamų platformų algoritmus ir, kad pasitelkus juos į pagalbą, galime sėkmingai ir nesudėtingai augti e-komercijos srityje. Po pranešimo kelis papildomus klausimus uždavė „APG Media“ darbuotoja Karolina Slovcovaitė.

1. Kaip per artimiausius keletą metų tobulės reklamos platformų algoritmai?

Iš esmės, gausime daugiau to, ką gauname dabar. Jau dabar galime sakyti, kad kažko užsimanius greitai tai pamatome Facebook platformoje – algoritmas žino, ko reikia. Šitas dalykas išsiplės. Manau, pirmoje vietoje automatizuoti modeliai taps efektyvesni tuose reklamos kanaluose, kuriuose dabar jie šiek tiek ‘šlubuoja’. Be abejo, į Youtube reklamą galiausiai persikels toks pat algoritmo efektyvumas. Ankščiau ar vėliau Google ir Facebook lyderystę pasivys ir kitos reklamos platformos, kurios dabar yra silpnesnės dėl duomenų trūkumo.

2. Ar yra kažkokios klaidos, kurios dažnai pasitaiko žmonėms pradedant naudoti automatizuotas kampanijas?

Taip. Pirmiausia – noras pasiekti sėkmę greitai ir efektyviai. Kaip ir minėjau pristatymo metu, būtina palaukti ir susitaikyti su tuo, kad pradžia bus sunki. Ypač jeigu norima tai daryti su nauju projektu, neturinčiu istorinių duomenų ir istorinės praktikos, kuria būtų galima remtis. Kiekvienas specifinis frontas ir niša turi savo formatus ir reklaminę medžiagą, kuri veikia efektyviau. Tiesiog šitam dalykui reikia pasiruošimo.

3. Automatizacija dažnai skamba kaip labai sudėtingas procesas. Žmonės dažniai įsivaizduoja, kad tam reikia daug pasimokyti. Ar tai tiesa?

Kaip ir minėjau, pasimokyti ir išmanyti visus principus būtina, bet tai ir yra smagiausia. Pasitelkiant automatizacijos galimybes, galime tiesiog peršokti per nemažą dalį darbo, kurį reikėtų daryti ranka. Tad mano atsakymas – ir taip, ir ne. Labiau linkčiau į ‘ne’ pusę, nes nemažą dalį darbų atliekame žymiai greičiau šiek tiek pasimokę apie automatizacijos galimybes ir principus.

4. Rinktis automatizuotas kampanijas ar paprastas? Ar tie, kas vis dar renkasi senasiais neautomatizuotas kampanijas, praranda pardavimų?

Tikrai pralošia pardavimų prasme. Pagal statistiką, pasitelkus automatizaciją galime labai stipriai šokti į priekį su pardavimais. Taip pat jie pralošia įdėto darbo prasme. Nemažą dalį darbo, kurį įdėtumėme į auditorijos ieškojimą, galime skirti strategijai, medžiagos ieškojimui, kūrybai ir panašiai.

5. O kaip dėl GDPR ir slapukų naikinimo? Kaip tai gali paveikti algoritmo sėkmę ir mūsų priklausomybę nuo jų?

Labai dviašmenis kardas. Pirma, algoritmas gaus mažiau duomenų dėl GDPR. Iš vartotojo naršymo sesijos algoritmas negaus duomenų apie tai, ką vartotojas veikia puslapyje ir ar įvykdė pirkimą. Algoritmas bus silpnesnis teoriškai, bet mūsų priklausomybė nuo jų vistiek didės, nes mūsų remarketingo auditorijos bus silpnesnės. Vieną įrankį gauname ir vieną dalinai prarandame.

6. Algoritmais ir automatizuotomis kampanijomis gali naudotis tik e-komercijos verslai ar jie yra pritaikyti ir kitiems verslams?

Absoliučiai pritaikyti ir kitiems verslams. Pats labai sėkimingai naudoju tuos pačius principus kontaktų generavimo kampanijose. Principai visiškai tie patys – svarbus tikslus sekimas ir taisyklingas praktikų taikymas.

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *