A. Loskutovas – Konversijos didinimas atsiskaitymo ir finansavimo sprendimų pagalba

2021 m. konferencijoje E-komercija 2021 dalyvavo Aleksėjus Loskutovas – „NEO Finance“ įmonės administracijos vadovas. A. Loskutovas turi daugiau nei 15 metų patirtį finansų skyriuje ir praeityje dirbo banke, lizingo bendrovėje bei kredito unijoje, kuriose atliko vadovaujamas pareigas. Savo pranešime jis aptarė skirtingų apmokėjimo būdų įtaką pardavimams ir išsimokėtino pardavimo galimybes. Po pranešimo kelis papildomus klausimus uždavė „APG Media“ darbuotoja Karolina Slovcovaitė.

1. Kokie yra populiariausi atsiskaitymo būdai e-parduotuvėse? Ar jie skiriasi pirklausomai nuo parduotuvės nišos?

Išplėsčiau klausimą kalbant ne vien apie nišas, bet ir apie šalis. Kalbant apie Lietuvą, šiuo metu populiariausias būdas yra mokėjimai nuo banko sąskaitų. Dažniausiai naudojamos sąvokos – Banklink arba mokėjimo iniciavimo paslauga. Ja naudojais apie 85% visų Lietuvos gyventojų, perkančių internetu. Paskui eina korteliniai mokėjimai, kuriuos naudoja iki 10% gyventojų, na o likę 5% naudoja kitas alternatyvas. Pas artimiausius kaimynus, latvius, pavedimai iš banko sąskaitų sudaro truputėlį virš 50%, o kortelės apie 45%. Reiškiasi kultūra kitokia, žmonės perka kitaip, tad norint parduoti Latvijoje būtini korteliniai atsiskaitymai. Estijoje dar kitaip – kortelės sudaro virš 50%, o mokėjimai nuo sąskaitų apie 40%. Tad einant į Estiją reikia atsižvelgti ir galvoti apie tai, kad korteliniai mokėjimai bus populiariausi. Kitoje pusėje – Lenkijoje, egzistuoja vidinė sistema ‘Blik’, į kurią prisijungia didžiausi bankai, tad norint plėstis į Lenkiją ‘Blik’ yra privalomas, nes visi kiti mokėjimo būdai yra tik antriniai, sudarantys 3-5% pardavimų.

2. Ar užtenka įsidiegti tik populiariausius būdus ar visgi svarbus kuo didesnis pasirinkimo kiekis?

Labai geras klausimas. Bet atsakymas toks, kad viskas priklauso nuo parduotuvės dydžio. Jei prekiaujate tūkstančiais pardavimų per mėnesį, tuomet kuo daugiau būdų, tuo geriau. Tai parodo ir gerą statusą, prisitaikymą prie skirtingų klientų įpročių. Bet vidutinės parduotuvės, kurios parduoda keliasdešimt prekių per mėnesį, tikrai neturėtų vargti dėl visų galimų mokėjimo būdų. Tai reikalauja per daug darbo ir yra nerekomenduojama.

3. Į ką turėtų atkreipti demesį e-parduotuvių savininkai, ieškodami sau tinkamiausio įmokų surinkimo partnerio?

Manau, kad reikia pažiūrėti į istoriją. Šiuo metu rinkoje yra tikrai labai daug partnerių, kurie siūlo panašias paslaugas, panašią kainą ir sąlygas. Visame informaciniame triukšme lengva susidaryti įspūdį, kad viskas yra vienoda. Tačiau, jei sudėtumeme viską į elementarią Google paiešką, pamatytumėme sutrikimus, praeitį ir visą susijusią informaciją – kas lūžinėja, kas veikia gerai. Partnerio patikimumas ir informacijos nebuvimas internete per eilę metų irgi yra kokybės rodiklis. Reiškiasi viskas veikia gerai.

4. Kokios atsiskaitymo spragos pastūmėja klientą neatlikti pirkimo ir paleisti krepšelį?

Labai idomus ir aktualus klausimas. Akivaizdu, 80%-90% yra labai gera konversija, bet lieka 10-20% aktritimų, kai žmogus palieka savo krepšelį. Pavyzdžiui, galbūt pamiršo banko kortelės slaptažodį, gal pamiršo, kad nebeturi pinigų, gal gavęs skambutį viską metė ir išėjo. Egzistuoja daug situacijų, todėl mes skaičiuojame 50% kada kritimas skaitosi natūralus ir nereikia nerimauti. Nepaisant mokejimo būdo, tas 10% bus visur.

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *