A. Lučiūnas – 50 labai naudingų ir nežinomų įrankių e-komercijoje

2021 m. konferencijoje E-komercija 2021 dalyvavo Audrius Lučiūnas – ilgalaikis e-komercijos žaidėjas. Šiuo metu A. Lučiūnas gamina šampūnus ir įgyvendina e-komercijos projektą Kinijoje. Savo pranešime jis pristatė 50 svarbių ir nežinomų įrankių, kurie padeda paskatinti e-komercijos procesus. Po pranešimo kelis papildomus klausimus uždavė APG Media darbuotoja Karolina Slovcovaitė.

1. Savo pranešime pristatėte 50 įrankių. Jei visgi reikėtų rekomenduoti top 3, kokie jie būtų?

Man asmeniškai labai patnka Integromat, kuris leidžia automatizuoti arba sujungti skirtingas sistemas tarpusavyje. Labai patinka Ruderstak, skirtas klientų duomenų platformų kūrimui. Trečias būtų ne įrankis, o resursas – Baymard Institute. Šioje platformoje daromi tyrimai apie tai, kas veikia ar neveikia e-komercijoje, kaip turi būti padarytas e-komercijos puslapis, kad duotų geriausią rezultatą.

2. Jau atsiranda įrankiai, kurie generuoja verslo idėjas. Tam, kad sugalvotum verslo idėją ir ją įgivendintum, reikia vis mažiau resursų. Kas ateityje bus tas faktorius, kuris nulems verslo sėkmę?

Kalbant apie verslo idėjas, įrankis padarytas juokais. Startuoliai kartais sugalvoja “kosmosinę idėją” ir bando pritraukti investuotojus.

O kalbant rimčiau, tai tik dar vienas parodymas, kad gyvenimas vyksta cikliškai. Produktams suvienodėjus fizinėje prekyboje, marketingas darė didžiausią įtaką pardavimas. Prasidėjus e-komercijos erai, užteko būti internete ir mokėti paleisti Google ads reklamą. Tačiau dabar tai moka visi, tad vėl viskas apsisuka ir grįžta prie marketingo pagrindų, prie “brandingo”, išskirtinumo. Nieko kitaip nebus, dirbtinis intelektas padės, bet žmogiško galvojimo išvengti neišeis.

3. Pasigirsta kalbų, kad turinio kūrimą palikus vien dirbtiniam intelektui, jis suvienodės. Iš to kyla klausimas, ar turinio kūrimo automatizacija nėra laikinas reiškinys, kuris mus vėl atves prie noro išsiskirti bet kokia kaina?

Dirbtinis intelektas, kuris rašo turinį – taip, bet tam tikrus sprendimus visada galima testuoti ir rinkti duomenis apie tai, ar jie dar veikia (pavyzdžiui vizualizacijos). Šioje vietoje dirbitinio intelekto sprendimuose tai yra realizuota. Jis patikrina, ar tam tikra vizualizacija reklamoje veikia, ar efektyvumas nekrenta. Tuoment AI pradeda iš naujo mokytis ir ieškoti naujų sprendimų. Pavyzdžiui, jei buvo populiarus raudonas fonas, tačiau nukrito vartotojų demėsys, AI automatiškai pakeis į kitą spalvą, į kurią pirkėjai reaguos geriau.

4. Ar yra kažkokių verslo kūrimo ir administravimo sričių, kurių nenorėtumėte ir nerekomenduotumėte automatizuoti. Kodėl?

Automatizuoti reikia tai, kas veikia. Jei verslo procesas veikia blogai, automatizavus jį pagreitinsite tai, kas veikia blogai. Todėl pirma reikia išsibandyti, atidirbti rankiniu būdu ir tada bandyti automatizuoti.

5. Ar tiesa, kad nemokami įrankiai visada veikia prasčiau už tuos pačius mokamos versijos įrankius?

Nebūtinai. Dabar pasaulyje yra grįžtama prie to, kad yra kūriami dalinai nemokami produktai, kuriuos galime naudoti nemokamai su tam tikrais apribojimais. Kai pasiekiamos ribos, pereinama prie mokamo plano. Dabar tai yra įprasta praktika. Tie patys įrankiai veikia lygiai taip pat ir nėra prastesni.

6. Kokį procesą ar funkciją norėtumet automatizuoti, kuris dar nėra automatizuotas?

Persikėlimą kitur. Teleportaciją!

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *