Google Analytics Segmentai

Google Analytics Segmentai
Aurimas Paulius Girčys CEO Founder APG MEDIA

Aurimas Paulius Girčys

Faktas: kiekvieną dieną analizuodami Google Analytics ataskaitas, tikrindami mėnesinį jūsų puslapio lankytojų skaičių ar kasdienes pajamas, jūs gaunate tik apie 9% to, ką Google Analytics jums gali pasiūlyti. Kodėl? Nes likusi funkcijų dalis slepiasi po įprastų, pripažinkime, patogių ir greitai perprantamų procedūrų paviršiumi. Bet dabar atėjo metas pažvelgti giliau ir atrasti viską, ką šis įrankis gali pasiūlyti jūsų verslui.

Ir geriausia šią kelionę pradėti išskirsčius Google Analytics į skirtingo sudėtingumo segmentus. Taip nepasimesite informacijos kiekyje ir iš tikrųjų įdarbinsite šį įrankį.

Facebook reklama, Google Analytics Segmentai

Kas yra Google Analytics segmentai

Įsivaizduokite, kad atėjote į parduotuvę ir užsukote į daržovių skyrių. Ką ten matote? Pomidorai padėti greta pomidorų, agurkai – su agurkais, o įvairiausios salotos turi savo kampą. Tai vadinama segmentavimu ir kiekviena daržovių rūšis yra atskiras segmentas.

Google Analytics segmentai jums padeda detaliau išanalizuoti surinktus duomenis ir iš jų išgauti gilesnes įžvalgas. Pavyzdžiui, jums gali būti įdomu, kuo skiriasi du jūsų svetainės lankytojų segmentai: išmaniųjų telefonų naudotojai ir kompiuterių naudotojai. Sukurdami išmaniųjų telefonų segmentą ir kompiuterių segmentą, jūs galite tyrinėti ataskaitas ir lygiagrečiai lyginti turimus duomenis. Tai padės atrasti gilesnius elgesio skirtumus.

Atkreipkite dėmesį, kad:

  • Vienai ataskaitai jūs galite pritaikyti tik 4
  • AdWords kainų duomenys nėra suderinami su segmentais (bus rodomi kaip 0).
  • Jūs turėtumėte naudoti konversijų segmentus, jeigu kuriate sudėtinių kanalų ataskaitas (multi-channel funnel report).

Vartotojų segmentai, sesijų segmentai ir „Hit“ segmentai

Google Analytics yra 3 pagrindiniai segmentų tipai:

  • Vartotojas: žmogus, kuris apsilanko jūsų svetainėje.
  • Sesija: vieno žmogaus atliekami veiksmai jūsų svetainėje, kuriuos Google Analytics sugrupuoja ir pavadina „sesija“.
  • Hit: aktyvūs veiksmai svetainėje, kuriuos žmogus atlieka per sesiją.

Vienas žmogus gali sukurti keletą sesijų ir kiekviena sesija gali turėti keletą hit‘ų.

Google Analytics Segmentai 2
Įsivaizduokime, kad jūs norite atskirti visus žmones, kurie jūsų elektroninėje parduotuvėje išleido daugiau negu 300 eurų. Vartotojas A galėjo išleisti 50 eurų vienoje sesijoje ir 250 eurų kitoje. Tuo tarpu vartotojas B išleido 300 eurų jau per pirmąją sesiją. Abu vartotojai bus įtraukti į vartotojų segmentą, tačiau sesijų segmente bus rodomas tik vartotojas B. Ar matote skirtumą? Atkreipkite dėmesį, kad vartotojų segmentacija gali būti taikoma tik 90 dienų ataskaitose. Jeigu jūs pasirinksite didesnį laikotarpį, galite lengvai nepastebėti, jog segmentacija nutrūko po 90 dienų. Tad būkite atidūs!

Paprasti segmentai

Į paprastus segmentus įeina: • Demografiniai duomenys, • Naudojamos technologijos (išmanieji telefonai, kompiuteriai), • Elgesys (pavyzdžiui, suskirstykite vartotojus pagal tai, kaip dažnai jie lankosi jūsų svetainėje ir kaip dažnai kažką nusiperka), • Pirmosios sesijos data, • Srauto šaltiniai (suskirstykite vartotojus pagal tai, kaip jie atrado jus), • Sustiprintos elektroninės prekybos aspektas (Enhanced Ecommerce), kuris leidžia suskirstyti vartotojus pagal jų elgesį apsiperkant.
Paprasti Google Analytics segmentai

Išplėstiniai Google Analytics segmentai

Išplėstiniai Google Analytics Segmentai

• Sąlygos: suskirstykite vartotojus ir/arba jų sesijas pagal tam tikras vienos sesijos ar kelių sesijų sąlygas.
• Eiliškumas: suskirstykite vartotojus ir/arba jų sesijas pagal tam tikrą sąlygų eiliškumą.
Pavyzdžiui, jeigu norite suprasti, kokią įtaką pelnui per vieną lankytoją daro jūsų elektroninės parduotuvės puslapis „KONTAKTAI“, jūs galite naudoti tokias sąlygas:

Kontaktų skilties aplankymas ir apyvarta
Eiliškumas yra ypač įdomus, kai pritaikomas elektroninės prekybos erdvėje. Pavyzdžiui, jūs norite atskirti žmones, kurie paliko savo prekių krepšelį:
Facebook reklama, Google Analytics Segmentai

Atkreipkite dėmesį, kad toks segmentavimas suteikia daugiau lankstumo. Aišku, sąlygų ir eiliškumo naudojimas reikalauja kiek gilesnio Google Analytics suvokimo, tačiau, kaip sakoma „practice makes perfect“!

Kodėl Jums turėtų rūpėti Google Analytics segmentai?

Kai jūs atsidarote Google Analytics, jūs ieškote jau surinktos informacijos ir duomenų. Žinoma, tai yra labai pravartu, kai norite suprasti, kaip jums sekasi. Bet… prisiminkite ledkalnį, tai, kad virš vandens matome tik mažą jo dalį ir tai, kiek daug informacijos jūs prarandate! Be to, jeigu jūs eksperimentuojate su AdWords ar Google Optimize, kitas žingsnis yra segmentų įdarbinimas. Nes, kai jūs atskiriate segmentą, jis tampa puikiu auditorijos pagrindu. Pavyzdžiui, jeigu jūs atskyrėte prekių krepšelį elektroninėje parduotuvėje paliekančių vartotojų segmentą, toliau jį panaudokite kurdami AdWords remarketing‘o kampaniją, pasiūlydami jiems nuolaidą visiems „pamirštiems“ daiktams.

Kaip susikurti Google Analytics segmentą?

Tiesiog atsidarykite Google Analytics ir viršuje suraskite mygtuką “+ Add Segment”:

Google Analytics Segmentai 7

Paspaudę ant jo, pamatysite segmentus:

Google Analytics Segmentai 8

Skiltyje “View Segments” jūs rasite tokius elementus:

  • All arba viskas.
  • System: iš anksto Google Analytics sukurti segmentai.
  • Custom: segmentai, kuriuos turėsite susikurti patys.
  • Shared: segmentai, kuriais galite pasidalinti su skirtingais vartotojais.
  • Starred: jūsų atrinkti mėgstamiausi segmentai.
  • Selected: segmentai, kurie šiuo metu yra aktyvūs.

Pasirinkę „System“, jūs rasite gausybę segmentų, kuriuos Google Analytics sukūrė specialiai jums:

Google Analytics Segmentai 9

Žinoma, jūs galite pradėti kurti savo segmentus kategorijoje „Custom“. Paspaudę mygtuką „+ NEW SEGMENT“, jūs pamatysite gana gerai pažįstamą vaizdą:

Google Analytics Segmentai 10

Dabar belieka nuspręsti, ar jūs kursite paprastą, ar išplėstinį segmentą. Kai pradėsite taikyti filtrus, atkreipkite dėmesį į santraukos skiltį dešinėje. Ji pradės keistis:

Google Analytics Segmentai 11

Ji jums parodys: vartotojų, kuriuos jau atskyrėte, procentą, faktinį vartotoją ir sesijos duomenis, specifinius, jūsų pritaikytus filtrus.

Baigę kurti segmentą, suteikite jam pavadinimą ir paspauskite „Save“ mygtuką. Paprasta, ar ne?

Kai sugrįšite atgal, paprasčiausiai pasirinkite segmentus, kuriuos norite pritaikyti ir paspauskite „Apply“ mygtuką. Štai taip jūsų pasirinkta ataskaita atsinaujins ir rodys segmentuotą informaciją.

Google Analytics Segmentai 12

5 Google Analytics segmentai, kuriuos verta išbandyti

Nesate patenkinti jau sukurtais segmentais? Išeitis paprasta – keliaukite į Google Analytics sprendimų galeriją ir išsirinkite savo mėgstamiausius iš kitų vartotojų sukurtų segmentų:

Google Analytics Segmentų galerija

Žinoma, jūs bet kada galite pabandyti sukurti vieną ar kelis ypač patrauklius elektroninei prekybai segmentus:

Pirkėjai vs Neperkantys

Šis segmentas yra labai panašus į besikonvertuojančių ir nesikonvertuojančių lankytojų segmentą, tačiau, jeigu įdėmiau pažvelgsite į tą segmentą, jūs pastebėsite, kad:

Facebook reklama, Google Analytics Segmentai

Tikėtina, kad Google Analytics jūs turite susikūrę tikslus, kurie neapima pelno. Taigi, pirkėjų ir neperkančių segmentai jums bus ypač pravartūs, nes jie fokusuojasi ties sukuriamu/ nesukuriamu pelnu. Kai turėsite šiuos segmentus, jūs galėsite pradėti lyginti jų elgesį ir optimizuoti savo elektroninę parduotuvę taip, kad paskatintumėte pardavimus generuojantį elgesį.

Pavyzdžiui, jeigu jūs pastebėsite, kad žmonės, kurie iš jūsų perka, dažniau skaito jūsų tinklaraštį, negu žmonės, kurie nieko neperka, jūs galėsite:

  • Padvigubinti kuriamo turinio kiekį, nes žinosite, jog tai yra aukštą vertę sukurianti veiklą,
  • Paskatinti lankytojus skaityti jūsų tinklaraštį,
  • Optimizuoti turimus įrašus, kad žmonės iš jų iš karto atsidurtų parduotuvėje.

Kita rekomendacija – palyginkite išmaniųjų telefonų naudotojus-pirkėjus su išmaniųjų telefonų naudotojais-neperkančiaisiais. Tik nesujunkite jų su kompiuterių naudotojais, nes šių dviejų grupių patirtys skiriasi ir jūs gausite iškreiptus rezultatus!

Perkantys vieną kartą vs sugrįžtantys pirkėjai

Dauguma elektroninių parduotuvių turi pirkėjus, kurie apsiperka tik vieną kartą ir niekada nebesugrįžta. Kodėl taip nutinka? Pabandykite paanalizuoti jų elgesį ir jį palyginti su sugrįžtančių pirkėjų elgesiu. Viskas, ką jums reikės padaryti, tai sukurti du naujus segmentus:

Google Analytics Segmentai 15

Taip atrodys jūsų sugrįžtančio pirkėjo segmentas. Jūs taip pat galite sukurti tik vieną kartą apsipirkusio pirkėjo segmentą.

Facebook reklama, Google Analytics Segmentai

O dabar pradėkite lyginti jų elgesį! Didžiausias tokios segmentacijos privalumas – susigrąžinti pirkėją jums kainuos daug mažiau negu atvesti naują pirkėją.

Krepšelį paliekantys pirkėjai (skirstomi pagal atėjimo kelią)

Kiek paliktų pilnų prekių krepšelių jūs pastebite, kai apsilankote fizinėje parduotuvėje? Dvidešimt, trisdešimt, keturiasdešimt? O gal vieną ar du, jeigu į parduotuvę užsukote piko metu ir kažkam nusibodo stovėti eilėje? Faktas, kad palikti prekes elektroninėje parduotuvėje yra daug lengviau negu realybėje.

Ir jeigu jūs susiduriate su šia problema, jūsų elektroninėje parduotuvėje tikriausiai yra viena iš dviejų problemų – vartotojų patirties (User Experience) arba pirkėjų atliekamo prekių palyginimo (Comparison Shopper) problema. Pastarajai aptarti reikėtų atskiro straipsnio, todėl šį kartą pakalbėsime tik apie vartotojų patirties problematiką.

Kadangi žmonės ateinantys iš Facebook‘o skiriasi nuo žmonių, kurie jūsų parduotuvę atranda per Google, jums reikia susikurti skirtingus segmentus, priklausomai nuo jų atėjimo šaltinio:

Facebook reklama, Google Analytics Segmentai

Ir tada pradėkite analizuoti. Pavyzdžiui, jeigu jūs pastebėjote, kad iš Instagram atėję vartotojai dažniau palieka prekes negu tie, kurie ateina iš Facebook‘o, klauskite, kodėl? Kuo jie skiriasi? Kokie tai vartotojai? Kas jiems įdomu ir kas sutrukdo jų apsipirkimo kelią?

Taip pat tokia segmentacija gali parodyti, kurie vartotojų šaltiniai yra tinkamiausi jūsų elektroninei parduotuvei. O tai reiškia, kad ateityje tam šaltiniui skirkite daugiau dėmesio ir jūs pamatysite, kaip tai pakeis jūsų rezultatus į gerą!

Vertingiausi pirkėjai

Tarkime, kad jūsų vidutinė pirkėjo krepšelio vertė yra 50 eurų. Vertingiausi pirkėjai dažniausiai išleidžia tris ar keturis kartus daugiau per vieną apsipirkimą. Štai dėl to juos reikėtų patyrinėti atidžiau: kas jie tokie, ką jie perka ir kaip jie elgiasi. Ką jums tai duos?

  • Pirmiausia, kuo geriau pažinsite šį pirkėją, tuo geriau galėsite juos įtraukti į ateities reklamines kampanijas.
  • Antra, išanalizavę vertingiausių pirkėjų elgesį, jūs galėsite optimizuoti savo elektroninę parduotuvę taip, kad vidutinis pirkėjas pradėtų elgtis kaip vertingiausias pirkėjas.
Google Analytics Segmentai - vertingiausi pirkėjai

Raktažodžių ilgis

Paieškos rezultatai (organiški ar perkami) tikriausiai sukuria didelę jūsų elektroninės parduotuvės srauto dalį. Taigi, yra naudinga paanalizuoti, kuo skiriasi skirtingus raktažodžius naudojančių pirkėjų elgesys ir kokią įtaką jis daro jų apsipirkimui. Taip pat raktažodžių analizė leis išsiaiškinti, kokie raktažodžiai (ilgi ar trumpi) geriau veikia jūsų elektroninėje parduotuvėje, ar jūsų tinklaraščio įrašai atitinka paieškos rezultatus ir kur jums reikėtų patobulėti.

Tam jums reikės sukurti raktažodžių serijų segmentus. Štai taip atrodo vienas segmentas iš 4 žodžius turinčių raktažodžių:

Facebook reklama, Google Analytics Segmentai

Tai yra paprasta loginė formulė, kuri padeda identifikuoti raktažodžius. Taip atrodo tris žodžius turinčių raktažodžių formulė:

^\s*[^\s]+(\s+[^\s]+){2}\s*$

Matote loginę seką? Paprastoje formulėje skaitinė vertė prilygsta paieškoje esančių žodžių skaičiui, atėmus vieną. Taip atrodo penkis žodžius turinčių raktažodžių formulė:

^\s*[^\s]+(\s+[^\s]+){4}\s*$

Jeigu norite atskirti raktažodžius, kurie, pavyzdžiui, turėtų dešimt žodžių, tiesiog prie paprastos formulės pridėkite kablelį:

^\s*[^\s]+(\s+[^\s]+){9,}\s*$

Tokia formulė jums turėtų parodyti visus raktažodžius, kurie turi daugiau negu dešimt žodžių.

Apibendrinant…

Kartais nebeužtenka tiesiog atsidaryti Google Analytics ir žvilgtelėti, kas gi ten vyksta ir kokius duomenis jums vėl sugeneravo robotukai. Tam, kad jūsų verslas neštų pelną, o investicijos nebūtų tiesiog atiduodamos į digital pasaulio galingųjų rankas, įdarbinkite visus įrankius. O pradžia, kaip matote, ne tokia ir sudėtinga – tereikia Google Analytics pritaikyti jūsų individualiems poreikiams bei analizuoti, analizuoti ir dar kartą analizuoti gautus rezultatus!

 

Jei Jums patiko šis įrašas, taip pat rekomenduojame pasiskaityti ir apie LinkedIn reklamos galimybes arba Pakartotinės rinkodaros galimybes su Google Analytics.

Taip pat būtume dėkingi, jei pasidalintumėte šiuo įrašu socialiniuose tinkluose.

RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter
LinkedIn

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Ar Jus sudomino šis įrašas? Pasidalinkite