⚠️ Atsargiai: saugokitės sukčių. Apgaulingos žinutės yra siunčiamos mūsų vardu. Neinicijuojame kontaktų per susirašinėjimo programėles. Darbo šiuo metu nesiūlome niekam. Būkite atsargūs. 🚫 #StayAlert

Samdome skaitmeninių medijų agentūras: ką turėtumėte žinoti?

pc
karolis

Karolis Kiniulis

Neretai pasitaikanti problema tarp klientų ir jų reklama internete besirūpinančių skaitmeninių medijų agentūrų yra tarpusavio nesusikalbėjimas arba per daug specifinių žodžių vartojimas. Tai dažnai tampa tikru iššūkiu agentūroms, norinčioms paaiškinti techninius dalykus mažiau į tai įsigilinusiems klientams. Ir atvirkščiai, klientas nori, tačiau negali suprasti, kokią naudą jis gaus bei už ką yra mokami pinigai. Todėl pateikiame svarbiausius terminus, ką verta žinoti kalbant apie skaitmeninę rinkodarą.

Konversija

Konversijos yra mūsų norimi matuoti veiksmai, kuriuos vartotojai atlieka tinklapyje. Įsivaizduokime, jog turime odontologijos paslaugų tinklapį ir mūsų tikslas yra, jog žmogus užsirezervuotų vizitą pas odontologą. Kai jis mūsų odontologijos puslapyje užpildo pateiktą formą ir užsiregsitruoja vizitui, tai turime vieną konversiją arba sakome, kad tas žmogus konvertavosi. Pagal konversijų kiekį pamatuojamas reklamos efektyvumas.

Tokie veiksmai gali būti skirstomi į:

  • Mikro konversijas – nedidelio įsitraukimo reikalaujančias konversijas, pavyzdžiui, 1 minutės laiko išbuvimas tinklapyje, vaizdo įrašo ar tam tikros prekės peržiūra.
  • Makro konversijas – tai pagrindinis tinklapyje atliekamas veiksmas ir galutinis tikslas – formos užpildymas, prekės įsigijimas.

Lead

Tai yra kontakto sugeneravimas – formos užpildymas arba, kitaip tariant, gauta informacija apie vartotoją. Dažniausiai šią informaciją vartotojas klientui suteikia pats – užsiregistruodamas tinklapyje, palikdamas savo el. pašto adresą ar tiesiog išsiuntęs tam tikrą formą.

Šie kontaktai vėliau dažniausiai naudojami remarketingo tikslais.

Pakartotinė rinkodara (Remarketingas)

Tai pakartotinės reklamos rodymas vartotojams, kurie jau buvo susidūrę su jūsų prekės ženklu. Tai gali būti vartotojai, kurie jau lankėsi jūsų tinklapyje, buvo įsidėję prekę į krepšelį. Jeigu klientas iš jūsų prieš tam tikrą laiką jau buvo įsigijęs tam tikrą prekę ar paslaugą – didelė tikimybė, jog jis bus linkęs pas jus apsilankyti dar kartą. Pakartotinė rinkodara yra itin svarbus ir reikalingas dalykas skaitmeninėje rinkodaroje.

Nukreipiamasis puslapis (Landing Page)

Tai yra internetinis puslapis, į kurį nukreipiate vartotoją savo rodoma reklama. Jeigu Facebook‘e rodysite drabužių reklamą, tuomet turite būti pasiruošę ir nukreipiamąjį puslapį į internetinę parduotuvę, kur šiuos drabužius pardavinėjate.

GDN (Google Display Network) reklama / Banerinė reklama

Baneriai – įvairių dydžių ir tipų reklaminiai paveikslėliai, kurie rodomi internetiniuose portaluose ir programėlėse. Šis reklamavimosi internete tipas puikiai tinka prekės ženklo žinomumo didinimui, kadangi gali pasiekti didelę auditoriją.

Vartotojų srautas (Traffic)

Šis rodiklis parodo kiekį žmonių, kurie lankėsi jūsų tinklapyje. Didėjantis vartotojų srautas reiškia didėjantį tinklapio populiarumą ir lankomumą. Tačiau iš to gaunama mažai naudos, jeigu turite didelį bounce rate.

Atmetimo rodiklis (Bounce rate)

Tai procentais išreikštas vartotojų kiekis, kurie paliko tinklapį neperėję į kitus puslapius ir neatlikę jokio kito veiksmo. Paprastai tariant – vartotojas atėjo į jūsų tinklapį (arba nukreipiamąjį puslapį), bet iš karto jį išjungė. Toks vartotojas padidina tinklapio atmetimo rodiklį. Todėl šis rodiklis gali puikiai parodyti, jog su tinklapiu ar nukreipiamuoju puslapiu kažkas yra negerai.

Pavyzdys – jeigu atmetimo rodiklis yra 50%, vadinasi, pusę visų vartotojų išeina iš mūsų tinklapio pirmame puslapyje. Tačiau nereikia išsigąsti, kadangi normalus ir toleruotintas atmetimo rodiklis turėtų būti maždaug 25-70%.

Taip pat verta paminėti – jeigu jūsų tinklapis sukurtas iš vieno ilgo puslapio (one pager), tuomet natūralu, jog atmetimo rodiklis bus labai didelis.

CPC (Cost per click)

Tai yra kaina už paspaudimą arba suma, kurią mokame už vieną vartotojo paspaudimą ant mūsų rodomos reklamos.

Ši kaina gali būti labai įvairi – nuo kelių centų iki kelių eurų (nuraminsime – itin didelė kaina už paspaudimą dažniau būna reklamuojantis užsienio valstybėse, tokiose kaip Didžioji Britanija ar Vokietija arba perkant labai konkurencingus raktažodžius Google paieškoje). Ji priklauso nuo daugelio techninių veiksnių ir kanalo, kuriame leidžiame internetinę reklamą.

CPA (Cost per acquisition)

Tai kaina už konversiją arba suma, mokama už vieną vartotojo atliktą konversiją, kurią sugeneruoja rodoma reklama. Vis labiau populiarėja toks mokėjimo būdas, kai mokama už vartotojo atliktus veiksmus, o ne už paspaudimus ant reklamos.

CTR (Click through rate)

Tai procentais išreikštas paspaudimo dažnis, kuris parodo, kiek iš visų reklamą mačiusių vartotojų ant jos paspaudė ir nukeliavo į nukreipiamąjį puslapį. Leidžiant reklamą tai pačiai auditorijai su skirtingais tekstais ar vizualais, galite nuspręsti, kuris tekstas ar vizualas labiau patraukia vartotojo dėmesį.

Frequency

Reklamos rodymo dažnis, kuris parodo, kiek kartų vienam vartotojui buvo parodyta ta pati reklama.

Impressions

Bendras reklamos parodymų kiekis.

Reach

Pasiekiamumas arba vartotojų skaičius, kurį pasiekė jūsų rodoma internetinė reklama.

Engagement

Įsitraukimas į reklamą. Į šį terminą įeina bet koks vartotojo susidomėjimas ir įsitraukimas į jam rodomą reklamą – nuorodos atidarymas, reakcija socialiniuose tinkluose (mygtuko „patinka“ arba „dalintis“ paspaudimas), vaizdo įrašo peržiūra ir kt.

Konversijos dažnis (Conversion Rate)

Tai procentais išreikštas vartotojų kiekis, kurie atliko konversiją jūsų tinklapyje.

Tarkime, jog rodoma reklama į internetinę parduotuvę atvedė 100 vartotojų, iš kurių 5 įsigijo tam tikrą prekę (atliko mūsų norimą konversiją). Tokios reklamos konversijos dažnis būtų 5%.

Kiekvienas verslas turėtų asmeniškai atsižvelgti į savo parduodamo produkto ar paslaugos kainą ir įsivertinti, koks konversijos dažnis jiems yra pozityvus. Pavyzdžiui – tolimųjų lėktuvų reisų bilietų platintojams 1% konversijos dažnis gali būti itin pozityvus, kadangi lėktuvo bilieto pardavimas yra brangiai kainuojanti konversija. Tačiau renkant naujų vartotojų kontaktus savo verslui, konversijos dažnio tikslas gali būti ir 5% ar daugiau.

Panaši (Lookalike) auditorija

Tai auditorija, panaši į konkrečią mūsų turimą auditoriją. Puikus to pavyzdys būtų vartotojai, įsigiję prekę iš konkrečios internetinės parduotuvės. Jeigu nenorite reklamos rodyti tiems patiems vartotojams, galite sukurti naujų vartotojų, panašių į jau įsigijusius tam tikras prekes, auditoriją. Tačiau tokias auditorijas sukurti leidžia tik kai kurie kanalai (Facebook arba Google, tačiau ten tokia auditorija vadinasi Similar audience)

ROAS (Return On Advertising Spent)

Šis rodiklis parodo reklamos investicijų grąžą ir būna atvaizduotas skaitine išraiška. Jis gaunamas padalinus gautas pajamas iš reklamos išlaidų. Tai vienas pagrindinių elektroninės komercijos rodiklių, nurodantis reklamos efektyvumą.

Pavyzdys: tarkime, jog jūsų rodoma reklama sugeneravo pardavimų už 9 000 EUR. Tačiau reklamos rodymui įvairiuose kanaluose išleidote 800 EUR. Tokiu atveju ROAS bus 9 000 / 800 = 11.25.

CTA (Call-to-action)

Reklamoje naudojamas kvietimas atlikti veiksmą. Dažnai pasitaikantys call-to-action pavyzdžiai:

  • Įsigykite prekę
  • Apsilankykite puslapyje
  • Paspauskite nuorodą
  • Prenumeruoti
  • Gauti pasiūlymą

SEO (Search Engine Optimisation)

Tai paieškos sistemų optimizavimas siekiant padaryti, jog norimas tinklapis (Google, Bing, Yahoo, Yandex) būtų rodomas kuo aukštesnėse pozicijose organinėje paieškoje (nenaudojant mokamos reklamos).

SEM (Search Engine Marketing)

Tai reklamavimasis paieškos sistemose. Skirtingai nei SEO, SEM atžvilgiu mokate pinigus už tai, jog būtume rodomi pirmose pozicijose paieškos sistemose pagal tam tikrus raktažodžius.

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *