Kuriame įvaizdį internete pasitelkdami Display Ads

Karolis Kiniulis

Google Display Network (GDN) – tai daugiau nei 2 milijonų interneto svetainių, vaizdo įrašų ir mobiliųjų programėlių tinklas, kur gali būti rodoma banerinė reklama. Taip, tai tie patys erzinantys baneriai, kurie kiekvieną dieną mus persekioja internete visuose mūsų lankomuose puslapiuose. Tačiau tokia reklama veikia.

Kodėl?

Internetinės reklamos blokavimo mitas

Daugelis interneto vartotojų teigia, jog savo naršyklėje yra įsidiegę reklamos blokavimo įrankius – visuomenėje vadinamus AdBlock‘ais. Tačiau, anot Google, banerinė reklama gali pasiekti 90% visų interneto vartotojų.  O šio tipo reklamos rezultatai būtent tai ir įrodo. Tam panagrinėkime vieną atvejį.
Šiam atvejui buvo pritaikytas specialus Smart Bidding metodas, kurio dėka buvo sugeneruota šimtai tūkstančių reklamos parodymų internete. Rezultate tinklapyje kelias dienas buvo fiksuotas didžiausias vartotojų srautas per visus metus. Taip pat pagausėjo ir pardavimų kiekis iš įvairių kanalų, daugiausiai – iš tiesioginio (direct). Iš tiesų, duomenys patrauklūs, bet ką visa tai reiškia?

Vaizdas dažnai išlieka mūsų pasąmonėje

Atrodytų, kad ir kaip kartais mus erzina iššokantys ir ramybėje nepaliekantys baneriai, tačiau jie palieka žymę mūsų atmintyje. Kartais ji būna taip giliai užslėpta, jog patys nesuvokiame, iš kur žinome tam tikrą prekės ženklą.  Atsakymas paprastas – greičiausiai kažkada visiškai atsitiktinai pamatėme šio prekės ženklo banerį skaitydami „Delfi“, „CNN“ ar tiesiog žiūrėdami mielų kačiukų video. Todėl ir anksčiau minėto atvejo metu vartotojai į tinklapį atėjo dviem būdais. Pirmasis – į tinklapį jie atėjo, nes paspaudė ant banerio. Ir antrasis – naršydami internete jie pamatė banerį, ant jo nespaudė, tačiau įsiminė prekės ženklo arba tinklapio pavadinimą, ir vėliau jį susirado per kitus kanalus. Akivaizdu, jog kai lankydamiesi parduotuvėje svarstome, kurį šampūną rinktis – Head & Shoulders ar Suave, atsakymas tampa aiškus. Aš asmeniškai pirkčiau pirmojo prekės ženklo šampūną, kadangi jį žinau ir daug kartų esu matęs jo reklamą. Žinoma, šioje vietoje daugelis paprieštarautų, kadangi žmonės neretai mėgsta išbandyti kažką naujo arba specialiai neperka išpūstų komercinių prekės ženklų produktų. Tačiau bet kokiu atveju viena iš pirkimo priežasčių yra prekės ženklo atpažįstamumas ir žinomumas.

Pasiekiamas tinkamas vartotojas

Naudojant GDN reklamą, galima jai pasirinkti itin tikslias auditorijas, kurioms ji bus rodoma. Jos skirtomos į:
  • Demografines auditorijas
  • Affinity auditorijas, kurios suskirstytos pagal žmonių pomėgius (maistas, kelionės, sportas, technologijos ir panašiai)
  • In-market auditorijas, kurios suskirstytos pagal tai, ko žmonės aktyviai ieško ir turi intenciją pirkti (grožio paslaugos, automobiliai, renginių bilietai, dovanos, elektronika ir panašiai)
  • Pakartotinės rinkodaros auditorijos (žmonės, kurie jau lankėsi jūsų puslapyje) bei panašios auditorijos, kurias sugeneruoja pats Google algoritmas.

Taip pat yra galimybė pačiam susikurti savo auditoriją (Custom Intent). Tokia auditorija kuriama įvedant atitinkamus raktažodžius ir/arba įvedant internetinių puslapių adresus. Taigi, tokia auditorija būtų surinkta iš žmonių, kurie susiję su jūsų įvestu raktažodžiu arba lankėsi jūsų nurodytame internetiniame puslapyje.

Taip pat šios auditorijos paaiškina faktą, jog žmonės dažnai jaučiasi „sekami“. Tikriausiai daugeliui pažįstamas jausmas, kai kažko ieškojote internete, o kitą dieną jau matote to „kažko“ reklamą. Arba su draugu pakalbėjote, jog norėtumėte nuvykti į, pavyzdžiui, Niujorką, ir Google Maps pasidomėjote, kur šis miestas randasi ir koks jo dydis žemėlapyje. Vėliau dar Google patikrinote, kokios ten viešbučių kainos arba apsilankėte kokioje nors pažintinėje svetainėje apie Niujorką. To visiškai pakanka, jog kitą dieną naršydami internete išvystumėte banerį su lėktuvo bilietų pasiūlymu į Niujorką.

Kuriame įvaizdį internete

Turbūt visi pripažins, kad mažai kas pirks produktą, atsitiktinai jį pamačius interneto platybėse ir paspaudus ant banerio. Turint omenyje, jog naudojantis GDN reklama parduoti produktą iš tiesų sudėtinga, šis reklamos tipas puikiai tinka įvaizdžio kūrimui internete.

GDN reklamoje galima naudoti tiek statinius, savo gamybos banerius, tiek dinaminius, kuriuos Google automatiškai pats sudeda iš mūsų pateiktų paveikslėlių bei tekstų. Jame galima įvesti iki 5 trumpų antraščių, vieną ilgą antraštę ir iki 5 aprašymų. Vėliau juos algoritmas rodo pagal geriausių rezultatų pasiekiančią antraštę ir aprašymą.

Taigi, sukūrus patrauklų banerinį bei pasirinkus tinkamą auditoriją, paskleidžiame savo reklamą interneto platybėse ir stebime savo verslo rezultatus.

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *