Marketingo mados

marketingo mados, Marketingo mados
marketingo mados, Marketingo mados

Karolina Slovcovaitė

Šią savaitę į pilkas Litexpo sales spalvingoji LiMA DAY’18 subūrė marketingo profesionalus ir verslo atstovus iš visos Lietuvos. Nors kaip savo pranešimo metu apibendrino Andrius Grigorjevas („Be&Do | value consulting“), prezentacijos būna dviejų rūšių skirtos įkvėpti ir skirtos paburbėti, sulaukėme daugiau motyvuojančių kalbų ir pasakojimų.Todėl norime pasidalinti trimis marketingo madomis, kurios mus palietė labiausiai ir vertė linkčioti viso pristatymo metu.

Tęstinės komunikacijos svarba

Tai nebuvo kažkurio vieno pranešėjo pristatymo tema, tačiau šiai minčiai atstitiktinai ar ne atiteko nemaža dalis konferencijos. Apie ilgalaikės reklamos strategijos svarbą kalbėjo Linas Šiautkulis (BPN Lietuva vadovas, LiMA valdybos pirmininkas) primindamas, kad tyrimai rodo, jog trumpalaikė reklamos įtaka pardavimams dažnai nesiekia nei 20%, likę 80% tai prekės ženklo vertė, aktualumas, kontekstas ir daugybė kitų parametrų, kuriuos visus reikia įrašyti į lygti ir gerai pasverti, o svarbiausia neskubėti apversti visos strategijos aukštyn kojom, jei klientui, arba dar blogiau-jo draugui, “pilvo jausmas sako”, kad kažkas atrodo ne taip. Kokybišką tęstinę komunikaciją kaip ginklą prieš privačia etiketę (private label) įvardino ir Dovilė Zaidė („USP Baltics“ rinkodaros vadovė). Privačių tinklų prekiniai ženklai greičiau nei kas kitas gauna informaciją apie paklausą, turi lengviausią priėjimą prie platinimo taškų, gali pasiūlyti patrauklią kainą ir yra dažniau rekomenduojami tinklų darbuotojų. Prieš tokius gigantus atsilaikyti gali tik tie prekės ženklai, kurie jau yra užsitarnavę savo vardą rinkoje, yra žinomi ir kelia pasitikėjimą. Itin svarbios socialinės iniciatyvos, kurių grąžą sunku išmatuoti, tačiau jos suartina prekės ženklus su klientais, leidžia būti kartu, išgirsti, mokytis ir tobulėti.

Klientų pasitenkinimo tyrimai

Savo pranešime Eleonora Šeimienė (KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto direktorė) pabandė paspelioti apie tai, kokie tyrimai bus populiariausi 2019 metais. Smagu buvo girdėti, kad jos duomenimis maždaug 50 proc. marketingo specialistų pastaraisiais metais atliko bent vieną tyrimą ir galėjo priimti argumentais paremtus sprendimus.  2018 metais populiariausi tyrimai buvo: tikslinės grupės/ segmento supratimas, prekės ženklo žinomumas ir reputacija. Dar smagiau buvo išgirsti, kad Lietuva tyrimų madose neatsilieka nuo pasaulio, nes kitais metais labiausiai planuojamų tyrimų tipas tai- klientų pasitenkinimo tyrimai. Praeitą savaitę dalinomės Facebook Zerfo Frection tyrimo duomenimis ir patarimais, kaip klientų patirtį su jūsų prekės ženklu padaryti nepriekaištinga. Panašu, kad socialinių tinklų milžino pėdsakais seka ir visas pasaulis, o 2019 bus skirti išnarplioti susiraizgiusiems apsipirkimo keliams, aptarnavimo kokybei ir gerai emocijai.

2019 marketingo tyrimų mados

Buvimas unikaliu ir savos nišos atradimas

Turbūt viena iš labiausiai konferencijos metu nagrinėtų temų- tai kad radus savo nišą ir išgryninus unikalius sąlyčio taškus su klientu, jūsų prekės ženklą gali aplankyti pati didžiausia sėkmė. Apie tai kalbėjo Edward Jackson („Vinted“ marketingo direktorius) pabrėždamas kaip smarkiai priklausė Vinted augimas nuo savybių, kurios jiems padėjo išsiskirti rinkoje, išsaugojimo. Naujai atrastu unikaliu Žmonių žurnalo balsu, kuris prenumeratorių skaičių padėjo kone padvigubinti, džiaugėsi Gabrielė Burbienė (ŽMONĖS rinkodaros vadovė), o Dovilė Zaidė priminė, kad prieš prekybos tinklų prekės ženklus apsiginti šansą turi ne tik seniai žinomi vardai, bet ir unikalūs nišiniai produktai, kurie gali pasiūlyti būtent tai, ko klientas seniai ieškojo.

Geriausiai konferenciją galėtų apibūdinti Andriaus Grigorjevo rastas McKinsey straipsnis iš 1966, kuriame autorius taip pat bandė paspelioti artėjančių metų marketingo madas ir apibendrinti jas šešiomis tendencijomis:

  1. Kliento pasitenkinimas (the dominance of the customer)
  2. Daugiau marketingo tyrimų (the spread of marketing research)
  3. Big Data ir AI pagalba priimant sprendimus (the rise of the computer)
  4. A/B testavimas (expanded use of test marketing)
  5. Labiau efektyvūs pardavimo būdai (metamorphosis of field selling)
  6. Platesnis marketingo integravimas į įmonės sprendimus (global market planning)

Panašu, kad mados iš tiesų sukasi ratu ir 2019 rinkodaros atstovų laukia tokie patys iššūkiai kaip ir 1966.

ŠALTINIAI:

  1. https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/the-changing-face-of-marketing

RSS
Follow by Email
Facebook
Twitter
LinkedIn

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Ar Jus sudomino šis įrašas? Pasidalinkite