⚠️ Atsargiai: saugokitės sukčių. Apgaulingos žinutės yra siunčiamos mūsų vardu. Neinicijuojame kontaktų per susirašinėjimo programėles. Darbo šiuo metu nesiūlome niekam. Būkite atsargūs. 🚫 #StayAlert

Optimizuojame Google Ads pasitelkdami neigiamus raktažodžius

x
karolis

Karolis Kiniulis

Naudodamasis Google paieška vartotojas šiandien tampa vis reiklesnis, todėl nori iš karto rasti kuo tikslesnį, jo paieškos žodį ar frazę atitinkantį rezultatą. Panaudodami neigiamus raktažodžius (Google Ads -> Keywords -> Negative) galime padėti jiems išvengti klaidingos informacijos bei patys sutaupyti pinigų. Tačiau pirma išsiaiškinkime, kas yra neigiami raktažodžiai ir kaip reikėtų juos teisingai naudoti.

Google Ads ir neigiami raktažodžiai

Gali nuskambėti kaip paradoksas, tačiau neigiamas raktažodis  yra teigiamas dalykas naudojant Google Ads. Neigiamas raktažodis yra toks, kurį įvedus paieškos sistema nerodys mūsų reklamos. Būtent jie padeda tinkamai informacijai pasiekti tinkamą vartotoją. 

Naudodami neigiamus raktažodžius mes bendradarbiaujame su paieškos varikliais ir palengviname Jiems darbą, kadangi nurodome raktažodžius, kurie yra nesusiję su mūsų turima informacija, siūloma preke ar paslauga. Tuomet atsiranda daugiau šansų, kad į mūsų tinklapį atėjęs vartotojas ras jam reikalingą informaciją.

Tačiau kokia iš to nauda mums patiems? Mes ne tik padidinsime konversijos galimybę, kadangi atėję vartotojai ieškos būtent mūsų turimos prekės ar paslaugos, tačiau ir žymiai labiau optimizuosime reklamai išleidžiamą biudžetą.

Visa tai iliustruokime konkrečiu pavyzdžiu. Įsivaizduokime, kad mes pardavinėjame virtualios realybės akinius. Žodis „akiniai“ būtų per daug bendrinis ir gali atvesti daugybę vartotojų, kurie ieškodami paprastų akinių ir tik įėję į mūsų tinklapį iš karto supras, kad tai visiškai neatitinka jų lūkesčių. 

Tokiu atveju  į neigiamus raktažodžius turėtume įtraukti tokius žodžius, kaip „saulės“ ir „korekciniai“. Valio! Nuo šiol mūsų tinklapio nebepasieks vartotojai, kurie ieško korekcinių arba akinių nuo saulės. Dabar mes ne tik arčiau savo tikslinės auditorijos, bet ir sutaupysime savo reklamai skirtų pinigų, kuriuos būtume veltui išleidę ant paspaudimų iš tokių vartotojų, kurie ieškojo ne virtualios realybės akinių.

Taupome biudžetą

Labai dažnai vartotojai ieško tam tikros informacijos apie produktą net neketindami jo pirkti. Galbūt jie jau turi tą produktą nusipirkę ir tiesiog nori sužinoti jo teikiamą naudą. Pavyzdžiui, jūs pardavinėjate kalcio papildus ir mokate už raktažodį „kalcis“, nors tuo tarpu žmogus ieško „kalcis kauluose“ arba „kas tai yra kalcis“. Vadinasi, Jūs be reikalo sumokate už vartotojo, tiesiog ieškančio informacijos apie kalcį, paspaudimą ant Jūsų reklamos. Todėl būtų naudinga kaip neigiamus raktažodžius išskirti „kauluose“ arba „kas tai“. 

Teisingai įvedant neigiamus raktažodžius galite sutaupyti nuo 20 iki 50 procentų reklamai skiriamo biudžeto! Kasmet veltui yra išleidžiama milijonai dolerių ant netikslių internetinės reklamos paspaudimų. Pagalvokite apie rezultatus, jeigu visus tuos pinigus nukreiptume į savo tikslinę auditoriją.

Jeigu nežinote, kokie neigiami raktažodžiai gali būti pritaikyti Jūsų reklamai, pasinaudokite Google Ads sistemoje esančia Search Terms paieška tam, kad pamatytumėte, kokias paieškos frazes naudodami žmonės ateina į jūsų tinklapį. Taip pat galite pasinaudoti Google Ads keyword planner.

Žinokite savo regioną, kuriame reklamuojatės

Taip pat vertėtų neklaidinti vartotojų, kai reklamuojatės konkrečiame mieste ar regione. Pavyzdžiui, reklamuodami SPA centrą Druskininkų mieste ir naudodami paieškos frazę „SPA centras“, į neigiamus raktažodžius verta įtraukti Lietuvos miestus, kuriuose ieškodami SPA centro vartotojai, mažai tikėtina, jog apsilankys pas Jus. 

Taigi, jeigu vartotojas ieško „SPA centras prie jūros“, tai labiau tikėtina, jog jis ieško SPA centro Klaipėdoje ar Palangoje. Taip pat naudodamiesi Google Ads Search Terms funkcija galite pamatyti, jog, pavyzdžiui, į Jūsų tinklapį žmonės apsilanko ir su paieškos frazėmis, kaip „SPA centras Turkijoje“ ar „SPA centras Graikijoje“. Tokie vartotojai greičiausiai planuoja savo poilsį užsienyje arba jau turi nusipirkę bilietus. 

Sekdami vartotojų paieškos rezultatus galite nuolat papildyti savo neigiamų raktažodžių sąrašą. Rekomenduojama paieškos frazes peržiūrėti kas 1-2 savaites.

Pagerinsite kitus rodiklius

Vertėtų pridurti ir tai, jog gausime dvigubos naudos, kadangi pasitelkiant neigiamus raktažodžius bus padidintas puslapio quality score bei sumažės bounce rate.

Kuo didesnis puslapio quality score, tuo mažesnė bus konversijos kaina, o taip pat reklama paieškoje bus rodoma dažniau ir konkuruos geresnėse pozicijose. Bounce rate apibrėžia vartotojų procentą, kurie išjungia tinklapį pačiame pirmame tinklapio puslapyje. Kadangi mes norime, jog žmonės neišeitų iš karto, o toliau naršytų mūsų tinklapyje ir atliktų tam tikrus veiksmus, vadinasi, jog norime kuo mažesnio procento bounce rate.

Taip pat naudojant  neigiamus raktažodžius Display kampanijose galima išvengti reklamos rodymo tikslinės auditorijos ar reklamos turinio neatitinkančiuose tinklapiuose.

Google Ads neigiamų raktažodžių tipai

Neigiami, kaip ir paprasti raktažodžiai, gali turėti skirtingus tipus. Google pateikia pagrindinius jų tipus: broad, phrase, exact.

Broad negatyvių raktažodžių tipas reiškia, jog reklama nebus rodoma tada, kai paieškos frazėje bus visi neigiamais nurodyti raktažodžiai, nekreipiant dėmesio į jų eiliškumą (pavyzdys žemiau).

ads

Phrase negatyvių raktažodžių tipas reiškia, jog reklama nebus rodoma tada, kai paieškos frazėje bus būtent ta frazė, kuri nurodyta prie neigiamų raktažodžių. Frazėje gali būti papildomų žodžių (pavyzdys žemiau).

ads

Exact negatyvių raktažodžių tipas reiškia, jog reklama nebus rodoma tada, kai paieškos frazė visiškai sutaps su įvesta neigiamų raktažodžių fraze. Vadinasi, reklama gali būti rodoma tada, kai paieškos frazėje bus papildomų žodžių  (pavyzdys žemiau).

ads

Atsargiai, kad neįtrauktumėte svarbių raktažodžių

Neatsargumas gali sukelti atvirkštinę reakciją ir pabloginti rezultatus, todėl reikia nepamiršti išlikti atidiems  įtraukiant neigiamus raktažodžius į sąrašą, kad per klaidą neįtrauktumėte svarbaus raktažodžio, kuris gali į Jūsų tinklapį atvesti potencialų prekės ar paslaugos pirkėją. 

Tarkime, kad Jūs turite gėlių saloną ir reklamuojate jį internete. Paieškos reklamoje naudojate raktažodžius „gėlių salonas“ ir pamatote, jog kažkas į Jūsų tinklapį atėjo naudodamas paieškos frazę „Danutės gėlių salonas“. Iš pirmo žvilgsnio galima pagalvoti, jog vartotojas ieškojo konkretaus gėlių salono ir netyčia užėjo pas Jus, ir, kad reikėtų žodį „Danutės“ įtraukti į neigiamų raktažodžių sąrašą, tačiau neskubėkite. Šis vartotojas, apsilankęs pas Jus, gali susigundyti mažesnėmis kainomis ar Jūsų siūlomų gėlių įvairove. Taip pat naudodami per daug neigiamų raktažodžių, Jūsų reklama gali pasiekti labai mažai vartotojų.

Kokia yra Google Ads neigiamų raktažodžių nauda?

Neigiamų raktažodžių atranka reikalauja laiko resursų, analitinių įgūdžių bei bendro suvokimo apie reklamuojamą produktą ar paslaugą, ir kadangi neretai reikia tikrinti kiekvieną ieškomą raktažodį, optimizavimo procesas gali užtrukti. Tačiau rezultate nauda bus abipusė – Jūsų reklama pasieks tinkamą vartotoją, o jis ras tai, ko ieškojo.  Išbandykite šį įrankį ir pamatysite, kad jis  gali verslui atnešti labai gerų rezultatų!

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *