⚠️ Atsargiai: saugokitės sukčių. Apgaulingos žinutės yra siunčiamos mūsų vardu. Neinicijuojame kontaktų per susirašinėjimo programėles. Darbo šiuo metu nesiūlome niekam. Būkite atsargūs. 🚫 #StayAlert

P. Grigaitis – Pasaulinio lygio vidinė paieška: tendencijos ir (ne)sėkmės istorijos

Grigaitis

2021 m. konferencijoje E-komercija 2021 dalyvavo Paulius Grigaitis – klientų aptarnavimo vadovas įmonėje SearchNode. P. Grigaitis turi daugiau nei 3-ejų metų patirtį vystant vidinę paiešką e-komercijos versluose. Savo pranešime jis aptarė vidinės paieškos svarbą e-komercijoje, kaip ją vykdyti sėkmingai ir pasidalino skirtingomis sekmės istorijomis. Po pranešimo kelis papildomus klausimus uždavė „APG Media“ darbuotoja Karolina Slovcovaitė.

1. Vidinės paieškos rezultatai, kokie jie turi būti pagal geriausią praktiką?

Aktualūs. Iš esmės, tai yra pagrindinis faktorius ir turbūt pati pamatinė paieškos dalis. Pavyzdžiui, vartotojas ieško nešiojamų kompiuterių, bet atranda telefonus – tokie rezultatai yra neaktualūs. Vėliau, kai paieška generuoja gerus, aktualius rezultatus, kai vartotojai atranda, ko jie nori, prasideda kiti faktoriai. Tai yra įvairūs funkcionalumai, kurie dar labiau pagerina paiešką. Kaip minėjau pranešime, tai gali būti “merchandizinimas”, produktų prioretizavimas – verslas nusprendžia, kuriuos produktus rodyti pačiame viršuje,  kurie yra pelningiausi, kurių turi daugiausiai sandėliuose ir panašiai. 

2. Ko neįvertina e-verslai, kurdami vidinę paiešką?

Kadangi Lietuvoje su daug kuo dirbame mes, tai netenka išvysti daug klaidų. Bet jų tikrai yra. Kai kurie verslai mano, jog “kažką padarysime, sukursime vidinę paiešką, įsidiegsime ją patys, vienas žmogus padirbės porą mėnesių ir viską turėsime”. Tačiau taip niekada nebuvo ir tikriausiai nebus. Tad čia yra didžiausia klaida – skiriama labai mažai resursų, bet siekiama pasiekti labai daug. To padaryti neįmanoma.

3. Gal galite pateikti kelis e-parduotuvių pavyzdžius, kurios turi aukšto lygio vidinę paiešką?

Pasauliniu mastu tai yra tokie verslai, kuriems paieška yra kritinis dalykas versle – Amazon, Zalando, Aliexpress, Ebay ir daug kitų e-parduotuvių, kurias žmonės naudoja visame pasualyje. Kalbant apie Lietuva ir Baltijos šalis, kadangi su daugeliu e-parduotuvių dirbame mes – pas visus yra gera paieška. Pavyzdžiui Pigu.lt, Senukai – visur paieška puiki, galite pabandyti patys.

4. Ar vidinė paieška visgi yra didesnių verslų atsakomybė ar ir mažesniems verslams tokia funkcija yra aktuali?

Vienareikšmiškai – visiems aktualu. Nesvarbu, kokio dydžio e-parduotuvė – maža, vidutinė, didelė, paieška yra svarbi visiems, nes taip vartotojai lengviau atranda prekes. Paieška kuria gerą vartotojo patirtį. Iš esmės, jei kalbame apie mažus e-verslus, jiems konkuruoti su dideliais verslais sudėtinga (dideli verslai gauna geresnes kainas, didesnį asortimentą), tad mažiesiems lieka turėti gerą patirtį ir paieška yra vienas iš tų būdų. Aišku, jei e-parduotuvė yra labai nišinė, pardavinėjama tiesiai vartotojui ir turima 50-100 produktų, tokiu atveju paieška nėra labai aktuali. Aš labiau kalbu apie tokius atvejus, kai yra tūkstančiai, šimtai tūkstančiai, milijonai produktų. Tada paieška svarbesnė.

5. Taigi, produktų limitas ir būtų apie 100 produktų?

Nėra tikslaus produktų skaičiaus nuo kurio apsimoka turėti gerą paiešką. Be abejo, tai nėra tik 100 produktų. Tiek produktų galite parodyti viename puslapyje ir vartotojui to užteks. Bet, kai pradedame kalbėti didesniais skaičiais – 1000, 3000, 10 000 +, paieška tampa vis svarbesnė.

6. Jeigu verslas apsisprendė investuoti į vidinę paiešką, nuo ko jie turėtų pradėti? Nuo išorinių partnerių, specialistų pagalbos ar nuo dar kitokių namų darbų?

Pirmiausia, reikia suprasti, ką jūs norite su paieška pasiekti. Bet kokiu atveju, visos e-parduotuvės turi vidinę paieška, tai normalu – tai taisyklė. Prieš pradedant reikia nuspręsti, kas veikia blogai, ką norime pagerinti. Kartais klientai sako “viską”, nes jų paieška veikia tragiškai. Toks variantas irgi yra geras. Kai e-parduotuvė jau žino, ką nori pakeisti, kodėl ir ko tikisi, tuomet reikia daryti rinkos analizę. Kartais apsimokės patiems daryti vidinę paiešką, kartais bus labiau verta dirbti su trečios šalies tiekėju. Kaip ir bet kur kitur, prieš renkantis daiktą, vertėtų pasižiūrėti, kokie apskritai yra variantai rinkoje.

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *