⚠️ Atsargiai: saugokitės sukčių. Apgaulingos žinutės yra siunčiamos mūsų vardu. Neinicijuojame kontaktų per susirašinėjimo programėles. Darbo šiuo metu nesiūlome niekam. Būkite atsargūs. 🚫 #StayAlert

P. Milišauskas – #opensaredead – esminis e.pašto rinkodaros pokytis

Milišauskas

2021 m. konferencijoje E-komercija 2021 dalyvavo Paulius Milišauskas – e.pašto rinkodaros srities specialistas, ‘Omnisend’ startuolio atstovas. P. Milišauskas taip pat turi patirties klientų aptarnavio ir sekmės auginimo srityse. Savo pranešime jis aptarė, kaip Apple naujausi pokyčiai pakeis e.pašto rinkodarą ir kaip tam pasiruošti. Po pranešimo kelis papildomus klausimus uždavė APG Media darbuotoja Karolina Slovcovaitė.

1. Į ką svarbiausia atkreipti dėmesį ruošiantis Apple privatumo pokyčiams?

Iš esmės, pagrinidnis svarbus dalykas yra nepanikuoti, nebijoti naujienlaiškių atidarymo netikslumo ir fokusuotis į kitas metrikas. Pavyzdžiui, ‘RFM’ modelio naudojimą, kuris suteikia gerokai daugiau įžvalgų stebint konversijas. Reikia pradėti remtis metrikomis, kurias jau ir taip visi turime, bet dažnai neišnaudojame. Tuo pačiu, reikėtų nebekreipti dėmesio į pačius atidarymus –  jei turėjome kažkokias automatizuotas sekas, jas reikėtų peržiūrėti. Jei kontaktų valymą darydavome irgi pagal naujienlaiškių atidarymus, vėlgi reikėtų viską peržiūrėti ir pritaikyti kitokius sprendimus. Punktų yra labai daug, bet pagrinde reikia aktreipti dėmesi į įdomesnes ir skirtingesnes metrikas, kurios yra patikimos ir prieinamos.

2. Apart ‘open rate’ ir konversijų sėkimo, kokios būtų įdomios metrikos, kurias gali įmonės sekti?

RFM modelis, kuris iš esmės yra ‘recency, freaquency ir monetary value’. Kaip dažnai vartotojas perka, kada, ir už kiek. Jei kalbėsime pilnai iš email marketingo pusės –  paspaudimo rodiklis niekur nedingsta ir išlieka aktualus. Manau, verta paminėti blogąsias metrikas – ‘bounce rate’ ir ‘spam complaints’. Jų dažniausiai nebūna labai daug, bet tai parodo, ar mes siunčiame aktualų turinį ir ar tas turinys keliauja tiems, kam turėtų.

3. Ko tikėtis ateityje, kas bus po Apple? Ar kitos platformos paseks Apple pavyzdžiu?

Spekuliuoti nelabai mėgstu. Bet jei bandyti prognozuoti, tikėtina, kad kitos platformos seks Apple pavyzdžiu. Kai viskas pasirodė birželio pradžioje, visi tikėjosi, kad pakankamai greitai Gmail paseks tokiu pat keliu. Akivaizdu, kad Gmail arba jau turi arba jau arti to, kad turėtų tokią technologiją. Tikėtina, kad per artimiausius metus mes pamatysime kažką panašaus. Privatumas ir panašūs reikalai yra labai svarbūs. Vartotojas tikrai nemėgsta nežinoti ir nebūti kontrolėje. Tai yra sveikitinas žingsnis. Taip – rinkodarai sukelia tam tikrų iššūkių, bet tuo pačiu suteikia ir šiek tiek kontrolės tiems, kas valdo tuos duomenis. Ateityje tikėtina, kad matysime to daugiau ir iš didėlių žaidėjų. Mažesniems žaidėjams tai yra pakankamai sudėtinga, dėl to rinka bus pasidalinusi. Ateitis, bet kokiu atveju, priklauso privatumui.

4. Ar visi pokyčiai vienodai palies mažus ir didelius verslus? Galbūt dideli verslai turi pranašumų dėl didelio duomenų kiekio turėjimo?

Turėtų, bet nebūtinai. Pagrindinis dalykas su duomenimis yra tai, kad vien jų turėjimas nieko neduoda. Reikia mokėti jais naudotis ir juos įdarbinti. Visada mėgstu žiūrėti ne ‘big data’ požiūriu, o ‘small data’, nes dažnai to užtenka. Užtenka pagrindinių, pirminių metrikų, kurios prieinamos beveik kiekvienam e-komercijos verslui. Dažnu atveju jos prieinamos net e.pašto platformoje. Manau, didesnė nauda bus tiems, kurie naudojasi platformomis, kurios leidžia matyti vartotojų aktyvumą, pardavimus, pardavimų dažnį ir panašiai. Bet tai gali būti ir e-parduotuvė, kurioje yra vos 2 žmonės, 200 klientų. Nesakyčiau, kad yra didesnis pliusas dideliems verslams.

5. Ar visi šie pokyčiai palies vartotojo patirtį?

Vartotojo patirčiai tai neturės jokios įtakos. Tai nekeičia, kaip jis apsipirkinėja. Laiškas įkrenta taip pat, atidaromas taip pat ir į e-svėtainę nueinama taip pat. Nėra esminių pokyčių. Iš tos pusės e-komercija nepajus nieko. Keičiasi tik tiek, kad kai ko nematysime, bet yra įvairiausių kitų metrikų, kurias galima sekti. Iš tikrųjų, retrospektyviai žiūrint, ‘open rate’ ir ankščiau nebuvo 100% patikimas. Gmail panašų dalyką darė jau ilgą laiką, tiesiog niekas nežinojo tikslaus to dydžio. Dabar mes žinome, kad tai yra apie 2-3% – atrodo nedaug, bet ‘open rate’ vistiek netiklsus.

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *