Verslo plėtros vadovas T. Golubeckas apie naujovę Lietuvos versle – Logistiką e-komercijai

Elektroninės komercijos konferencijoje E-komercija 2020 įmonės „Logismart“ verslo plėtros vadovas Tomas Golubeckas skaitė pranešimą „Logistika e-komercijai. Kuo ši paslauga naudinga ir kaip išsirinkti tinkamą partnerį?“ „Logismart“ – įmonė, siūlanti išmaniosios logistikos sprendimus verslams, nenorintiems sandėlio, prekių ir užsakymų tvarkyti patiems. Klausimus pranešėjui pateikė „APG Media“ darbuotojai.

  • Nuo ko pradėti, kaip vadovams įsivertinti, kad ši jūsų paslauga sutaupys kaštų ir bus efektyvi?

  • Viskas vyksta taip- potencialus klientas papasakoja ką nori sandėliuoti, kokios sandėlio operacijos jam yra reikalingos, kiek turi skirtingų prekių, koks sandėlio plotas reikalingas. Pagal tai mes parengiame ir pateikiame pasiūlymą. Pagal pateiktą pasiūlymą galima įsivertinti kiek jam kainuos logismart paslaugos, kiek kaštų, laiko, nervų tai jam sutaupys, kiek liks laiko ir dėmesio, kurį galės nukreipti verslo plėtrai, o ne sandėlio problemų sprendimui.
  • Jūsų nuomone, į kokio dydžio e. verslą orientuotas „Logismart“?

  • „Logismart“ orientuojasi į išmanų, ambicingą, šiuolaikišką ir lyderiaujantį verslą. Įmonės misija yra dirbti taip, kad užsakovo klientai būtų laimingi, nesvarbu užsakovas mažas ar didelis. Žinoma, dideli projektai yra mūsų pagrindiniame interesų lauke, tačiau smagu matyti ir kaip maži verslai auga ir tame augime dalyvauti.
  • Dėl sėkmės istorijų: gal turite kažkokių skaičių, koks procentaliai galėjo būti tas augimas?

  • Turime labai įdomių istorijų ir labai įdomių klientų. Pavyzdžiui, yra lietuviškų verslų, sėkmingai prekiaujančių internetu ir pilnai kontroliuojamų iš Tenerifės. Labai įdomus ir karantino laikmetis. Turime ne vieną „pelenės“ istoriją, kai e-parduotuvė sukuriama per naktį – dvi, o starto dieną jau turime supakuoti tūkstantį užsakymų. Pelenė virsta princese. Suprantama toks staigus virsmas reikalauja daug IT, marketingo ir logistikos žinių ir resursų, tačiau pasirenkant tinkamus partnerius ir pasaką galima paversti tikrove.
  • Išgirdau daug verčių – ir patogumas, ir lankstumas, bet, jūsų nuomone, kokios yra 3 pagrindinės vertės, kodėl verta naudotis logistika e-komercijai arba „Logismart“?

  • Pagrindinė vertė praleidžiant dalį savo veiklos profesionalui sub-rangovui yra perėjimas nuo pastovių kaštų ir investicijų prie kintamų, kuomet atsiskaitoma tik už faktiškai atliktas paslaugas ar sandėlio operacijas. Tai reiškia, kad kai mėnuo buvo geras, ir pardavimu daug – klientas moka daugiau, jeigu mėnuo prastas ir pardavimų nebuvo – moka mažiau. Nereikia išlaikyti darbuotojų, mokėti nuomos ir kitų mokesčių, o sutartyje tiksliai apibrėžti įkainiai klientui leidžia tiksliai planuotis savo logistikos išlaidas.
  • Antra vertė – sistemų ir paslaugų integralumas. Mūsų vizija – telekomunikacijų, informacinių technologijų ir e-komercijos amžiuje viskas privalo būti funkcionalu, lankstu, spartu ir atvirą. Labai sudėtinga viduje, tam kad būtų be galo paprasta vartotojui.
  • Trečia vertė. Norėtųsi išskirti ne tiesioginę, bet ne mažiau svarbią, šalutinę vertę – sutaupytą laiką. Dažnas mūsų didesnių klientų po sutarties pasirašymo pasako: “ pagaliau galėsime visą dėmesį skirti įmonės plėtrai, verslo vystymui, pridėtinės vertės kūrimui, nes iki šiol bene 80% dėmesio suvalgydavo kasdienes sandėlio problemos.
  • Trečia vertė – manau yra mobilumas, šiais laikais pasaulis yra globalus ( nors ir trumpam sustojęs, bet neabejotinai viskas atsigaus) todėl turėti galimybę būti mobiliam, keliauti, versla valdyti iš bet kurios pasaulio vietos yra didelė privilegija. O su mūsų pagalba tai padaryti paprasta.
  • Kokia ta logistikos e-komercijai ateitis?

  • Manau ateitis tokia pati kaip ir e-komercijos. Plečiantis e-komercijos rinkai, plėsis ir jai skirtų paslaugų spektras. Lietuvoje tai dar pakankamai nauja paslauga. Didesniems jau žinoma, bet dar ne būtinai naudojama paslauga. Tačiau užsienyje net ir mažiausias e-prekeivis puikiai supranta, kad be e-komercijos logistikos paslaugų centro jis tiesiog neišsivers.
  • Ar yra kažkokių naujovių, ko gali tikėtis jūsų klientai?

  • Kadangi visa sistema yra sukurta mūsų IT, todėl turime galimybę viską tobulinti pagal mūsų poreikius. Greitai ir lengvai keisti. Pastoviai yra daromi naujiniai, daromos integracijos su prekybos platformomis. Sunku trumpai atsakyti ko gali tikėtis klientai, nes kiekvieno kliento lūkesčiai ir poreikiai smarkiai skiriasi. Kas  aktualu vienam, visiškai neaktualu kitam, todėl visada stengiamės viska optimizuoti taip, kad dirbti būtų paprasčiau tiek klientams tiek mums.
  • Tai iš esmės orientuojamasi į efektyvumą?

  • Orientuojamasi į inovativumą, funkcionalumą, efektyvumą ir paprastumą. Tikslas, kad klientas gautų viską kam yra poreikis, o sistema butu paprastai naudojama, lengvai suprantama.
  • Įdomu, kokių iššūkių dažniausiai kyla tokio tipo versle? Ar yra kažkoks grupavimas, rūšiavimas, gal, kalbant apie stambių gabaritų krovinius, kažkas kažkur „nesuvaikšto“, kažkur pasimetė duomenys, kažkuri pusė lieka nepatenkinta. Kokie jūsų iššūkiai – patys didžiausi?

  • Taip, šiame versle pasitaiko klaidų. Džiaugiamės, kad tai yra labai mažas procentas. Atsitikus klaidai visada ieškome sprendimų kaip tą klaidą ištaisyti, kad antrą kartą nepasikartotų. Todėl ir nepatenkintų pusių nebūna, kai prisiimama atsakomybė. Visus procesus stengiamės maksimaliai automatizuoti, kad žmogiškos klaidos rizika sumažėtų iki minimumo.
  • Atstovaujate daug kurjerių. Kaip suprantu, jeigu būčiau kažkokios e. parduotuvės savininkas, kreipiuosi į jus, man svarbu efektyvumas, tai man nereikia sukti galvos: jūs patys parenkate kurjerius ir apskritai dirbate su visais ar konkrečiai pasiūlote kažkuriuos?

  • Dažniausiai klientui paliekame pasirinkimo laisve su kokiais kurjeriais jis nori siųsti savo prekes. Jeigu klientas prašo, galime ir mes jam parinkti optimaliausią variantą atsižvelgiant į tai ką jis siunčia ir į kurias rinkas. Sušlubavus kažkuriam iš kurjerių labai paprasta persijungti ant kitų variantų.
  • Ateitis labai perspektyvi, konkurencija auga, tie patys DPD ar „Venipak“ galvoja tą patį, mato, kad rinkoje yra poreikis ir dirba ta linkme. Kur čia gali būti rizika?

  • Išties ir iš klientų dažnai sulaukiu panašaus klausimo – tiek daug siuntų atiduodame kitiems ar nevertėtų patiems pabandyti vežti. Atsakymas labai paprastas – kiekvienas turime dirbti tą darbą kurį geriausiai išmanote, kitaip tiesiog pamesime fokusą. Turėsime platų paslaugų krepšelį ir daug nelaimingo klientų. Taip, sveika konkurencija privalo būti, ji verčia pasitempti, padeda greičiau tobulėti ir greitesniu žingsniu žengti į prieki norint rinkoje būti patraukliais. Šiuo atveju su DPD, kaip ir su visais kitais kurjeriais randame daugiau sinergijos nei konkurencijos ir esame partneriais.
  • Tos papildomos vertės yra vienas iš esminių kriterijų.

  • Teikdami paslaugą klientui visada stengiamės sukurti pridėtinę vertę. Kadangi su visais klientais tenka glaudžiai bendradarbiauti, eigoje tampame nebe paslaugos tiekėjas ir klientas, o kolegomis.

Ačiū jums, Tomai, už puikias įžvalgas.

Pasidalinkite įrašu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *